arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

آماده‌باش ارتش اسراییل براي مقابله با حمله ادعايي حزب‌الله

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

يک رسانه اسرائيلي مدعي شده، وزارت جنگ رژيم صهيونيستي در حال آماده شدن براي مقابله با حمله احتمالي حزب‌الله است؛ حمله‌اي که به ادعاي آنها، ايران دستور آن را صادر کرده است.

پايگاه خبري «عاروتص شوع» خبر داد، ارتش رژيم صهيونيستي در حال آماده شدن براي عمليات زميني احتمالي در بلندي‌هاي جولان (سوريه) در صورت حملات راکتي يا حملات تروريستي هماهنگ‌شده شورشيان تروريستي يا حملات نيروهاي حزب‌الله عليه اسرائيل است.

بر اساس اين گزارش، کانال 2 تلويزيون رژيم صهيونيستي نيز گزارش داد، تعداد شورشياني که به منطقه مرزي نزديک به اراضي اشغالي نفوذ کرده‌اند، باعث شده وزارت جنگ اين رژيم به حالت آماده‌باش در آيد. هفته گذشته نيز ارتش اسرائيل مانور گسترده‌اي برگزار کرد و ورود احتمالي به سوريه و تخليه شهروندان اسرائيلي از مناطق مرزي را شبيه‌سازي کرد.

کانال 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي نيز گزارش داد که اين مانور شامل آمادگي براي سناريويي بود که در آن نيروهاي شورشي حمله‌اي پيچيده و چندجانبه عليه نيروهاي اسرائيلي صورت داده‌اند؛ حمله‌اي مشابه آنچه چند ماه پيش عليه نيروهاي امنيتي مصر در صحراي سينا صورت گرفت.

بر اساس اين گزارش، وزارت جنگ رژيم صهيونيستي همچنين در حال آماده شدن براي حمله احتمالي حزب‌الله است؛ حمله‌اي که به ادعاي آنها، ايران دستور آن را صادر کرده است.

منابع وزارت جنگ اسرائيل مدعي هستند هر چند صدها نيروي حزب‌الله در جولان حضور دارند، تهران در پشت حملات اخير عليه اسرائيل قرار دارد.

«عاروتص شوع» با بيان مطالب فوق مدعي شد، مقامات اسرائيلي درباره حضور نيروهاي ايراني و حزب‌الله که از بخش‌هاي جولان سوريه براي حمله به اسرائيل استفاده مي‌کنند، هشدار داده‌اند.

يکي از مقامات وزارت جنگ رژيم صهيونيستي روز گذشته (يکشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعي شد: « واضح است که ايران طي دو سال گذشته در پشت همه حملات تروريستي در جولان قرار داشته است. ايراني‌ها از مرز استفاده مي‌کنند و يگان‌هايي را براي انجام اين حملات بر پا کرده‌اند».

وي مدعي شد، به عنوان مثال «در حمله ماه آوريل عليه اسرائيل يعني زماني که مواد منفجره در مرز ميان سوريه و اسرائيل کار گذاشته شد، حضور ايران مشخص بود».

به گفته وي، حملات نيروي هوايي چهار نفر از عاملان اين اقدام را هدف قرار داد که باعث کشته شدن سه تن از آنها شد.

به گزارش کانال 2 تلويزيون رژيم صهيونيستي، وزارت جنگ اسرائيل بر اين باور است «سمير قنطار» فرمانده عمليات حزب‌الله در بلندي‌هاي اشغالي جولان سوريه در پشت اين حملات قرار دارد؛ حمله‌اي که به ادعاي صهيونيست‌ها، ايران از آن حمايت مالي کرده و آن را هماهنگ کرده است.

کانال 2 تلويزيون اسرائيل همچنين گزارش داد، حزب‌الله حضور خود را در مرز لبنان با اراضي اشغالي افزايش داده است و به‌رغم محدوديت‌هاي اعمال شده عليه تحرکات حزب‌الله در جنوب لبنان بعد از جنگ دوم لبنان در سال 2006، اين سازمان براي گشت‌زني و مانور به ارتش لبنان پيوسته است.

پايگاه خبري «عاروتص شوع» در ادامه گزارش خود آورده است، گفته شده اسرائيل در پشت برخي حملات هوايي به خاک سوريه قرار دارد که هدفش جلوگيري از دستيابي حزب‌الله به سلاح‌هاي پيشرفته بوده است. وزارت جنگ رژيم صهيونيستي مدعي است، ايران به طور مرتب در تلاش است از طريق سوريه به حزب‌الله سلاح برساند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان