arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

نامه 340 خاخام يهودي به کنگره؛ برجام را تصويب کنيد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ۳۴۰ خاخام يهودي با ارسال نامه‌اي به کنگره آمريکا از قانونگذاران اين کشور خواستند به سند نهايي مذاکرات هسته‌اي ايران و ۱+۵ رأي مثبت بدهند.

۳۴۰ خاخام از تمامي جريان‌هاي يهوديت در نامه‌اي خطاب به تمامي قانونگذاران آمريکايي از آنها خواستند به سند پاياني مذاکرات هسته‌اي ايران و ۱+۵ که واشنگتن تنها يکي از کشورهاي طرف امضا در آن است رأي مثبت بدهند. خاخام‌هاي يهودي در اين نامه که امروز، دوشنبه ارسال شده ضمن اعلام حمايت از «برجام» از اعضاي دو مجلس نمايندگان و مجلس سنا در آمريکا خواسته‌آند اين سند را به تصويب برسانند.

نگارندگان نامه در ادامه با متهم کردن ايران به حمايت از تروريسم در منطقه از واشنگتن و کشورهاي جامعه بين‌الملل خواسته‌آند «توافق هسته‌اي» را زمينه‌اي براي عزم بيشتر جهت مقابله با آنچه به زعم آنها «تهديدهاي ايران عليه اسرائيل» خوانده شده، قرار دهند. آنها مي‌نويسند: «اکنون که توافق هسته‌اي حاصل شده است ما از آمريکا و شريکان بين‌المللي‌اش مي‌خواهيم عزمشان را جذب کنند و منابع اضافي خود را صرف مقابله با تهديدهاي ايران عليه اسرائيل و ساير کشورها کنند.»

نمايندگان کنگره آمريکا به دنبال رد «برنامه جامع اقدام مشترک» يا «برجام» با استناد به قانوني پيشتر تصويب شده در آن کشور هستند. اوباما گفته در صورت رد اين سند رأي کنگره را به موجب اختيارات خود وتو خواهد کرد.نمايندگان مجلس سنا با اين فرض که تمامي 54 عضو جمهوري‌خواه به «برجام» رأي منفي بدهند، به همراهي 13 دموکرات (67 رأي) براي ابطال وتوي اوباما با کسب دو سوم آراء (67 رأي) و رد بازگشت‌ناپذير آن نياز دارند.از ميان 46 قانونگذار دموکرات در مجلس سنا تا کنون 19 قانونگذار موافقت خود را با «برجام» اعلام کرده‌اند.مجلس نمايندگان آمريکا نيز با 435 عضو که 247 نفر آنها جمهوري‌خواه هستند براي ابطال وتوي اوباما، نيازمند کسب دو سوم آراء (290 رأي) است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان