arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴

پیکر عبدالحسین حائری تشییع شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مراسم تشییع پیکر عبدالحسین حائری از مقابل کتابخانه مجلس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، پیکر این چهره پیشکسوت در حوزه فهرست‌نویسی و نسخه‌شناسی که بیش از نیم قرن در کتابخانه مجلس فعالیت کرد و 20 سال رییس این کتابخانه بود، امروز (دوشنبه، دوم شهریورماه) با حضور برخی مسئولان و چهره‌های فرهنگی برای خاک‌سپاری در قم، از مقابل کتابخانه مجلس شورای اسلامی تشییع شد.

در این مراسم که با حضور علی لاریجانی - رییس مجلس - همراه بود، محمدرضا مجیدی - رییس کتابخانه مجلس -، سیدمصطفی محقق داماد و احمد جلالی - رییس اسبق کتابخانه مجلس و نماینده ایران در یونسکو - سخنرانی کردند.

از جمله حاضران در مراسم تشییع پیکر عبدالحسین حائری که مراسم تدفین او ساعت ۱۸ بعدازظهر در آرامگاه شیخان قم انجام خواهد شد، سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد - نایب‌رییس مجلس -، سیدمحمود دعایی - مدیر موسسه اطلاعات -، سیدرضا صالحی امیری - رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی -، کوروش کمالی سروستانی - مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس - و سیدمحمدمجتبی حسینی - مدیرعامل کتابخانه و موزه ملی ملک - بودند.

به گزارش ایسنا، استاد حائری ساعت یک بامداد یکشنبه، اول شهریورماه در سن 88 سالگی از دنیا رفت. مراسم سومین روز درگذشت او از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ روز چهارشنبه چهارم شهریور در مسجد نور، واقع در میدان فاطمی، برگزار خواهد شد.


نظرات بینندگان