arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴

ویروس کرونا در عربستان شیوع پیدا کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام بهداشتی عربستان با هشدار در باره شیوع ویروس کرونا در این کشور، گفت: تاکنون 17 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

به نوشته روزنامه الریاض عربستان به نقل از عبدالعزیز بن سعید قائم مقام وزارت بهداشت این کشور، تعداد کل موارد ابتلا به این ویروس در عربستان 65 مورد است که در بیمارستان های عربستان در حال درمان هستند.

به گفته بن سعید، تنها 53 مورد ابتلا به این ویروس در بیمارستان ملک فهد ریاض وابسته به گارد ملی این کشور به ثبت رسیده که از این تعداد 32 نفر تحت درمان قرار گرفته اند.

وی افزود: در میان مبتلایان به این ویروس چهار پرستار نیز به چشم می خورد.

این مقام پزشکی عربستان همچنین از برنامه وزارت بهداشت عربستان برای مهار این بیماری خبر داد و افزود: گروهی از کارشناسان برای بررسی این مساله به این بیمارستان اعزام شده اند.
همچنین یکشنبه شب هفت مورد دیگر به تعداد کل مبتلایان به این ویروس در ریاض افزوده شد و یک نفر نیز در اثر مبتلا به این بیماری جان خود را از دست داد که در نتیجه تعداد کل موارد فوت از آغاز سال 2014 میلادی به یک هزار و 141 مورد رسیده است.

ویروس کرونا نخستین بار در سال 1960 کشف شد که موجب بروز بیماری هایی مشابه سرماخوردگی در انسان و حیوانات می شود.

از علایم اصلی این بیماری، تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی است و بیمار ممکن است سرفه های چند روزه ظاهرا بدون دلیل نیز داشته باشد.

در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی و نارسایی کلیه نیز گزارش شده است.

ویروس کرونا عامل بیماری مرس گونه ای مرگبارتر اما با قابلیت انتقال کمتر از ویروس سارس محسوب می شود که در سال 2003 در آسیا شیوع یافت و هشت هزار و 273 نفر را مبتلا کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان