arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۴

واکنش احمدی‌مقدم به تکذیب‌ سخنانش: گرد و خاک‌ها که خوابید، صحبت می‌کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده پیشین نیروی انتظامی فعلا قصد ندارد به آنچه درباره مصاحبه اخیرش گفته می‌شود، پاسخ دهد.

به گزارش خبرآنلاین، گفت‌وگوی اخیر اسماعیل احمدی‌مقدم با هفته‌نامه رمز عبور که به مسائل پس از انتخابات ریاست جمهوری 88 پرداخته بود، با تکذیبیه‌های پیاپی روبرو شد.

از دفتر محمود احمدی‌نژاد گرفته تا روابط عمومی مجلس، حزب مجمع روحانیون مبارز و ... بخش‌هایی از این گفت‌و‌گو را رد کردند.

اما او در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت که «فعلا قصد مصاحبه ندارم».

احمدی‌مقدم در پاسخ به سؤالی که به تکذیبیه‌های یادشده اشاره داشت، با خنده گفت: «فعلا هر صحبتی بکنم، تکذیب می‌شود! مگر اینکه چیزهایی بگوییم که همه خوششان بیاید!»

او که می‌گفت «فعلا پیش برویم، ببینیم چه می‌شود»، ادامه داد: «بگذارید گرد و خاک‌ها بخوابد، بعد صحبت می‌کنم.»

به گزارش ایسنا، همچنین روزنامه قانون در شماره امروز خود نوشته است: روزی که علی مطهری با صراحت اعلام کرد احمدی‌نژاد هم باید به دلیل وقایع پس از انتخابات سال 88 محاکمه شود، اطرافیان و کسانی‌که سال‌ها از او حمایت کرده بودند باز هم دست از لجاجت برنداشته و به مطهری اعتراض کردند.

ولی هرچه بیشتر از آن روزها دور می‌شویم و مسئولان جایگاه خود را از دست می‌دهند، اظهاراتی را بیان می‌کنند که بیشتر از پیش افکار عمومی را آماده محاکمه احمدی‌نژاد می‌کنند. همه به خاطر داشتند در روزگاری که طرفداران یکی از نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری‌ سال ‌88 به نتایج اعتراض داشتند، احمدی‌نژاد با توهین به آنها مراتب خشم عده کثیری از مردم را مهیا کرد. این اقدام از جانب بسیاری از اصولگرایان نیز نکوهش شد ولی این رئیس‌دولت‌های نهم و دهم بود که هیچ وقت از اظهاراتی که داشت، معذرت‌خواهی نکرد. این در حالی بودکه اقدام او سبب ایجاد آشفتگی و یا بهتر بگوییم برخی درگیری‌ها در آن دوران شد. حال بعد از شش سال احمدی‌مقدم، رئیس‌ پلیس سابق که خود مستقیم درحوادث‌ آن سال‌ها حضور داشت، از اقداماتی علیه احمدی‌نژاد پرده برداشت که این اتهامات و مقصر بودن او در حوادث آن زمان را ثابت می‌کند.

دسیسه‌های احمدی‌نژاد از زبان هاشمی

رئیس‌پلیس سابق که آن روزگار زبان در کام فروبرده و سکوت اختیار کرده بود امروز می‌گوید به رئیس‌دولت گفتم با خس و خاشاک گفتن کشور را به هم ریختی!یعنی اینکه شخص احمدی‌نژاد در شلوغی‌های آن زمان دست دارد.درهمین راستا هاشمی رفسنجانی که بارها از نقش احمدی‌نژاد بر آشفتگی های کشور گفته بود این‌بار نیز با یادآوری نقش روحانیت در مقاطع مختلف، به دسیسه‌های دهه اخیر برای کم کردن نقش روحانیت در ایران اشاره کرد و گفت: آنچه این روز‌ها فرمانده سابق نیروی انتظامی افشا کرد، بخشی از‌ همان توطئه بود که قبلاً هم گوشه‌هایی افشا شده بود. در همین راستا لاریجانی، رئیس مجلس هم واکنشی به سخنان احمدی‌مقدم نشان داد و قسمتی از سخنان رئیس پلیس سابق را که مربوط به خود می‌شد را تکذیب کرد.

البته احمدی‌نژاد که نشان داده مسئولیت هیچ کدام از اقدامات زمان ریاستش را قبول نمی‌کند، این بار هم شانه خالی کرد و با بیان اینکه "احمدی‌مقدم در حد من نبود"، با بیانیه‌ای قضیه را زیرخاک کرد. او با این تصور که می‌تواند افکار عمومی را نیز با یک بیانیه خشک و خالی به سمتی ببرد که منفعتش در آن است تلاش کرد تا شاید بتواند این انگ‌ها را به سمت دیگری هدایت کند ولی دریغ از اینکه مردم هوشیارند و می‌دانند.

ادعاهای تکراری رئیس سابق

از سویی دیگر رئیس‌ پلیس سابق اولین باری نیست که با بیان اظهاراتی جامعه را ملتهب می‌کند. احمدی‌مقدم در دورانی که شایعات دستگیری او فضای کشور را فراگرفته بود برای رد این ادعا به صداوسیما آمد و در آنجا سخنانی از فساد اداری در کشور گفت و حتی بحث جابه‌جایی قاضی پرونده‌های فساد را نیز در جلوی چشمان 80 میلیون ایرانی علنی کرد.

همان دوران نیز افکار عمومی انتظار داشتند تا مقامات قضایی با توجه به اظهاراتی که احمدی‌مقدم مدعی شده بود، برخوردهای مناسب را انجام دهند و نتیجه را به گوش مردم برسانند ولی خبری نشد.حال امروز همان فرد ادعاهایی را بیان کرده است که از جانب همه افرادی که در آن سخنان به نوعی سهیم هستند رد و تکذیب شده‌ است. از احمدی‌نژاد و علی‌لاریجانی گرفته تا مجمع‌ روحانیون مبارز همه گفتند بالاترین مقام انتظامی سال‌های گذشته کشور دروغ می‌گوید!

حق با کیست؟!

این ادعا از جانب یک فرد عادی یا در کوچه و بازار بیان نشده است، بلکه از زبان مردی شنیده شده که سال‌ها مهم‌ترین اسرار کشور از زیر دستان او رصد و گاهی اوقات تصمیماتی نیز با همان اسناد گرفته‌ می‌شد. برای تحلیل این روند افشاگری دو مبحث وجود دارد؛ اول اینکه اگر احمدی‌مقدم در رابطه با این موضوعات ادعاشده درست می‌گوید، دستگاه محترم قضایی با توجه به مشارکت احمدی‌نژاد در آشفتگی کشور و نیز تهدید امنیت‌ ملی باید او را دستگیر و محاکمه کند. دوم باید پیگیری و بررسی صورت بگیرد که اظهارات احمدی‌مقدم تا چه اندازه صحت دارد و افرادی که نامشان در این سخنان برده شده تا چه حد اتهامات وارده به آنها مستند است. ولی با تکذیب‌هایی که صورت گرفته به نظر می‌رسد ادعاهای احمدی‌مقدم صحت لازم را ندارد و برای همین باید با او به عنوان فردی که تشویش اذهان عمومی ایجاد و جامعه را ملتهب کرده برخورد قضایی شود.

البته اگر از اتهامات و شکایت‌های حقوقی اشخاص که ممکن است در آینده برای او دردسرساز شود بگذریم! مگر همه در برابر قانون یکسان نیستند؟ اگر این اظهارات سبب تشویش‌ اذهان عمومی شده است همان‌گونه که با یک روزنامه‌نگار یا فرد عادی برای بیان سخنانی به این دلیل برخورد می‌شود با رئیس پلیس سابق که این روزها به عنوان مسئول ستاد پشتیبانی مردمی یمن در کشور مشغول کار است نیز باید برخورد کافی و منصفانه صورت گیرد.
نظرات بینندگان