arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۴

واکنش وکیل زنگنه به سخنان زنجانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وکیل‌مدافع بابک زنجانی به صحبت‌های روز گذشته (سه‌شنبه) وزیر نفت درباره موکلش واکنش نشان داد.

رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هفته دولت را صمیمانه به دولتمردان خدمتگزار و صدیق تبریک عرض می کنم و ان‌شاءالله در راه خدمت به کشور و ملت بیش از پیش موفق باشند.

وی گفت: با توجه به اینکه در نشست مطبوعاتی دیروز وزیر محترم نفت جناب آقای مهندس زنگنه مطالبی در خصوص پرونده قضایی موکلم بیان شد حسب وظیفه قانونی دفاع از حقوق موکلم آقای بابک زنجانی لازم می‌دانم مطالبی را عرض کنم.

وکیل مدافع بابک زنجانی گفت: ضمن ادای احترام به شخصیت، جایگاه و خدمات جناب آقای وزیر، یادآوری می‌کنم که موکل من اکنون صرفا در مظان اتهام قرار دارد و همه بزرگواران به خوبی می‌دانند تا زمانی که به اتهام اشخاص در دادگاه صالح با رعایت اصول دادرسی عادلانه و حق دفاع متهم رسیدگی و حکم قطعی مبنی بر محکومیت او صادر نشده به لحاظ قانونی، شرعی و اخلاقی پذیرفته نیست در این خصوص اظهارنظر شود و با آبرو و حیثیت افراد بازی شود.

وی ادامه داد: به‌خصوص آنکه شایسته نیست شاکی به عنوان یک طرف دعوا در جایگاه مقدس قضا قرار گرفته و اینگونه قاطعانه به این مضمون رای صادر کند که «هیچ فردی به اندازه بابک زنجانی رکورد دار فساد در دنیا نیست» و یا «بابک زنجانی قصد پس دادن پول های نفتی را ندارد».

کوهپایه‌زاده مدعی شد: این که گفته شده موکل من از اول قصد پس دادن پول‌های نفتی را نداشته، صحیح نیست؛ چرا که ایشان از همان ابتدا و قبل از اینکه هر گونه رایی علیه‌اش صادر و محکوم شود، داوطلبانه و با حسن نیت با تفویض وکالت به وزارت نفت همه اموال خود را جهت پرداخت بدهی در اختیار شرکت نفت گذاشت.

وی با بیان این‌که «آنچه فعلا مسلم است آقای بابک زنجانی در زمره بدهکاران به وزارت نفت است نه مجرم»، گفت: اینکه خارج از دستگاه قضایی، شاکی تشکیل دادگاه بدهد، رای صادر کند و پرونده موکل را از بعد فساد در دنیا بی‌نظیر اعلام کند فاقد وجاهت قانونی، منطقی و شرعی است.

وکیل مدافع بابک زنجانی افزود: من از باب ارادت و با عنایت به آیه شریفه « و لا تقف ما لیس لک به علم، انّ السّمع و البصر و الفؤاد کلّ اولئک کان عنه مسئولا» عرض می‌کنم زیبنده دولتمردان اخلاق‌مدار نیست که با تکیه بر سریر وزارت و بهره‌مندی از امکانات فراوان رسانه‌ای، قبل از صدور رای، کرارا طرف مقابل را که اکنون دستش از چاره کوتاه و 20 ماه است که در زندان به سر می‌برد،‌ مورد هجمه قرار داده و مآلا فضای جامعه و افکار عمومی به سمت خاصی سوق داده شود.

وی افزود: به عنوان برادر دینی ایشان خاضعانه استدعا می‌کنم با حلم، بردباری و خویشتن داری و پرهیز از پیش داوری اجرای عدالت و کشف حقیقت را به قوه قضاییه بسپارند.

کوهپایه زاده در پایان گفت: خواهش می‌کنم اجازه دهید قضاوت به اهلش سپرده شود و در وقت مقتضی در مرجع صالح با استناد به دلایل و اسناد متقن و در چارچوب موازین و اصول حقوقی سخن گفته شود تا ان‌شاءالله آنچه حاصل ‌می‌شود فارغ از هیاهو و جنجال‌های سیاسی و مورد رضای پروردگار باشد.
نظرات بینندگان