arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴

11 منطقه در کرکوک از چنگال داعش آزاد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیروهای مشترک نظامی عراق روز جمعه موفق شدند 11منطقه شهرستان داقوق واقع در جنوب غربی استان کرکوک را از چنگال تروریست ها آزاد کنند.

به گزارش پایگاه خبری عراقی المسله، یک منبع آگاه عراقی اعلام کرد: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق با پشتیبانی نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) و همچنین پیشمرگ های کرد با حمله به مواضع تروریست های داعش، 11 روستا را در محور طوز خورماتو -داقوق آزاد کردند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: این نیروها همچنین جاده راهبردی بغداد -کرکوک را به طور کامل پاکسازی کرده و امنیت را در آن برقرار کردند.

این منبع عراقی خاطر نشان کرد که در این عملیات حدود 200 کیلومتر مربع این منطقه از چنگال تروریست ها آزاد شد و در این میان 40 تروریست که برخی از آن ها تابعیت کشورهای عربی منطقه را داشتند نیز کشته شدند.

روز گذشته همچنین منابع نظامی عراقی اعلام کردند: در حمله جنگنده های ارتش عراق به مواضع گروهک تروریستی داعش در کرکوک، 27 نفر از عناصر این گروهک تروریستی به هلاکت رسیدند.

استان کرکوک واقع در 250 کیلومتری شمال بغداد این روزها پیوسته شاهد اعمال خشونت آمیز توسط عوامل این گروه تروریستی تکفیری است.

کرکوک در پی تحولات سال گذشته استان صلاح الدین، تحت کنترل نیروهای اقلیم کردستان عراق قرار گرفته اما نیروهای داعش حضور گسترده ای در شهرستان الحویجه از توابع این استان دارند.

گروه تروریستی داعش از تابستان گذشته بخش هایی از شهرهای شمالی عراق را اشغال کرده و تاکنون در این مناطق مرتکب جنایات زیادی شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان