arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
تایمز اسرائیل:

«ایپک» دست بردار نیست؛ لابی گری ها علیه توافق ایران همچنان ادامه دارد

هووارد کوهر، رئیس ایپک با ارائه شماره تلفن های سنا و مجلس نمایندگان آمریکا از هزار و 600 نفری که عصر سه شنبه در نزدیکی کنیسه بالتیمور تجمع کرده بودند، خواست با سناتور میکولسکی و سناتور کاردین تماس بگیرند، از آنها بخواهند با توافق هسته ای ایران مخالفت کنند و بگویند به توافق بهتری نیاز داریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«ایپک» دست بردار نیست؛ لابی گری ها علیه توافق ایران همچنان ادامه دارد

روزنامه تایمز آو اسرائیل از ادامه تلاش های کمیته روابط عمومی اسرائیلی های آمریکا برضد توافق هسته ای ایران خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، هووارد کوهر، رئیس ایپک با ارائه شماره تلفن های سنا و مجلس نمایندگان آمریکا از هزار و 600 نفری که عصر سه شنبه در نزدیکی کنیسه بالتیمور تجمع کرده بودند، خواست با سناتور میکولسکی و سناتور کاردین تماس بگیرند، از آنها بخواهند با توافق هسته ای ایران مخالفت کنند و بگویند به توافق بهتری نیاز داریم.

«ما به توافق بهتری نیاز داریم» شعار افرادی بود که در این مکان گرد هم آمده بودند. منظور از توافق همان توافق هسته ای است که ایران و شش قدرت جهانی در ماه ژوئیه به آن دست یافتند.

توافقی که ایپک با آن مخالف و رئیس جمهور اوباما با آن موافق است. اگر نگوییم همه، بیشتر جمهوریخواهان هم با این توافق مخالفند و این مسئله حزب دموکرات را به میدان نبرد هر دو مجلس تبدیل کرده است.

کوهر گفت: دو سناتور دموکرات مریلند، یعنی باربارا میکولسکی و بن کاردین اهداف اصلی هستند.
وی بر این باور است که اگر بتوانند اعضای این هیئت را تکان دهند بر روی دیگر هیئت ها نیز تاثیر خواهد گذاشت.

این اقدام می توانست موثر واقع شود، اما دیگر دیر شده است زیرا میکولسکی 12 ساعت یا بیشتر پس از درخواست کوهر حمایت خود را از توافق هسته ای ایران اعلام کرد و 34 رای لازم را برای اوباما فراهم کرد.

ایپک قرار است برنامه دیگری در لیوینگستون، نیو جرسی برگزار کند که هدف آن سناتور کوری بوکر است، یکی دیگر از دموکرات هایی که به جوامع یهودیان طرفدار اسرائیل نزدیک و هنوز در مورد موضع خود در برابر توافق ایران تصمیم گیری نکرده است.
نظرات بینندگان