arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۴
امام جمعه موقت تهران:

می خواهند ایران را به اندلس دوم تبدیل کنند / در توافق، حقیقتاً به پیروزی هایی دست یافتیم

خطیب جمعه تهران گفت: دشمنی آمریکا با اسلام ثابت مانده؛ آرزوی عادی شدن روابط با ایران را در سر می‌پروراند تا در منطقه نفوذ کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : می خواهند ایران را به اندلس دوم تبدیل کنند / در توافق، حقیقتاً به پیروزی هایی دست یافتیم
خطیب جمعه تهران گفت: دشمنی آمریکا با اسلام ثابت مانده؛ آرزوی عادی شدن روابط با ایران را در سر می‌پروراند تا در منطقه نفوذ کند.

به گزارش «انتخاب»، امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنایت‌های داعش در منطقه و آوارگی مردم کشورهای سوریه و عراق گفت: امروز می بینید که مردم این کشورها خانه و کاشانه خود را به دلیل جنایت‌های کثیف داعش رها می‌کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: امریکا که ادعا می کند با ائتلاف برخی از کشورها می خواهد ریشه داعش را بکند دروغ می گوید، امریکا نمی خواهد داعش از بین برود آنجا که اراده می کند به داعش اجازه می دهد کشتار کند و آنجا که نمی خواهد به او اجازه نمی دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مخالفت علنی مردم انگلیس با حضور نتانیاهو در کشورشان اشاره کرد و گفت: امروز با شعار مردم آزاده انگلیس علیه نتانیاهو مواجه هستیم که خواستار محاکمه او هستند به طوری که تاکنون 103 هزار نفر از مردم انگلیس با امضا خواهان محاکمه نتانیاهو، این جنایتکار جنگی هستند.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: حرکت تنفر از اسرائیل که از ایران شروع شده است دارد به دنیا سرایت می کند.

خطیب جمعه تهران همچنین با اشاره به ادامه جنایت های نظام حاکم بر عربستان علیه مردم یمن گفت: این نظام که در این ایام در مسجدالحرام و مسجدالنبی مدام حجاج را به خواندن قرآن فرا می خواند ما هم توصیه می کنیم که شما هم قرآن بخوانید و به آن عمل کنید.

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین با انتقاد از افزایش آمار طلاق در جامعه افزود: متأسفانه امروز از هر چهار ازدواج یکی به طلاق منجر می شود و جای تأسف دارد که این طلاق ها به صورت توافقی صورت می گیرد، اصطلاح جدیدی که به تازگی باب شده است.

وی اضافه کرد: روزانه 500 طلاق در کشور رخ می دهد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به سالروز ازدواج امیرالمؤمنین (ع) با صدیقه کبری (س) گفت: مسئله ازدواج امر مهمی است و در دین اسلام بر آن تاکید فراوان شده است و باید معیار در این امر مهم بر مسائل ایمان، خودشناسی، پایبند نبودن به ظلم، انقلابی بودن و پیروی ولایت باشد.

وی افزود: متأسفانه امروز آنچه مبنای ازدواج قرار گرفته زیبایی، پول، مقام، ماشین، خانه و حقوق مکفی است که می بینیم به فروپاشی خانواده ها منجر شده است.

خطیب جمعه تهران همچنین با اشاره به سالروز فوت مرحوم طالقانی گفت: وی عالمی مبارز ، پرتلاش و مجاهد بود که هرگز زندگی و مشکلاتش در روح او خللی ایجاد نکرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین یاد آیت الله مدنی یکی از شهدای محراب را گرامی داشت.

وی همچنین به واقعه هفدهم شهریور اشاره کرد و افزود: این واقعه دو روی یک سکه بود، از یک طرف جنایت شاه بود که به امر امریکا صورت می گرفت، جنایتی که هیچ گاه فراموش نمی شود و طرف دیگر مقاومت مردم و شهادت طلبی آنان بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم نماز جمعه خطاب به امریکایی‌ها گفت: آنچه را در برجام پذیرفتیم، شما تعلیق کنید ما هم تعلیق می‌کنیم و قابل برگشت است.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: ایرانی ها نه تنها کار متفاوت انجام نمی دهند بلکه برخلاف میل شما به کار خود سرعت می بخشند.

وی اضافه کرد: امریکایی ها می گویند چارچوب تحریم ها حفظ می شود و تعلیق ممکن است اما لغو نه و تحریم ها قابل برگشت است.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: آنها به ایرانی ها می گویند کاری متفاوت انجام دهند و باز می گویند هویت جمهوری اسلامی ایران باید تغییر کند و ما می گوییم با ظالم سازش نمی کنیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: ایران شعار همیشگی دارد و می گوید هیهات منا الذله.

خطیب جمعه تهران افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران نه تنها تغییر نمی کند بلکه همواره پابرجاست.

وی گفت: موضوع برجام مسئله روز است و مخالفان و موافقان فراوانی دارد و باید مراحل قانونی آن در امریکا و ایران طی شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: در این زمینه حقیقتاً به پیروزی هایی دست یافتیم و شش قدرت به‌ناچار به پیروزی های ایران اعتراف کردند آنها گردش چندین هزار سانتریفیوژ و ادامه تحقیقات و توسعه را در این زمینه تحمل کردند.

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: چیزی که سال ها آنها تلاش کردند به دست ما نیاید به برکت رهبری داهیانه و مقاومت ملت و شجاعت آنان در برابر استکبار و تلاش دانشمندان هسته ای به دست آمد و روی کاغذ توافق آمد و در شرف امضا شدن است.

وی افزود: رحمت خدا بر شهدای هسته ای ، رضایی ، شهریاری ، علیمحمدی ، احمدی روشن و دیگر شهدا.

خطیب جمعه تهران گفت: مجلس شورای اسلامی باید برجام را با دقت بررسی کند که در دست بررسی هم دارد که قابل تقدیر است.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: در یک موضوع هر چه فکر کنند، کم فکر کرده اند و آن اینکه امریکا را خوب بشناسند چرا که امریکای امروز همان امریکای جنایتکار و غدار و حامی دشمنان و زورگوی دیروز است.

وی گفت: رژیم صهیونیستی نابود شدنی است و در فاصله نه چندان دور شاهد فروپاشی و نابودی آن خواهیم بود.

امام جمعه موقت تهران افزود: دنیا و امریکا بدانند که امریکا آرزوی عادی شدن رابطه با ایران را در سر می پروراند تا در سایه آن در کشورمان و منطقه نفوذ کند و فرهنگ مبتذل و اقتصاد دلخواه و سیاست دشمنی با اسلام و ایران را تحمیل کند و ما نباید گول لبخند آنها را بخوریم.

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: مقام معظم رهبری راه‌های نفوذ را بر امریکا بسته اند و خواهند بست و مردم ما هم با شعار مرگ بر امریکا از امریکا استقبال خواهد کرد.

وی افزود: حتی امریکا آرزوی عادی شدن روابط با اسرائیل را در سر می پروراند و حتی انتظار به رسمیت شناخته شدن این رژیم را دارد و این آرزو را هم به گور خواهد برد.

خطیب جمعه تهران گفت: رواج ابتذال و بی بند و باری دلخواه امریکاست و در پی آن است تا ایران را به اندلس دوم تبدیل کند اما این آرزو را هم به گور می برد.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: امریکا بداند ایران امروز ایران زمان شاه که امریکا بر آن سلطه داشت نیست.

وی گفت: امریکا با ایران مقتدر ، توانمند ، رو به پیشرفت و متکی به مردم خود و جهان مواجه است.

خطیب جمعه تهران افزود: امریکا باید ایران و فرهنگش را تکریم کند تا از خشم آنها در امان بماند.

نظرات بینندگان