arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۷ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
نماینده ولی فقیه در سپاه:

کسانی که تحت عنوان اعتدالی عمل می کنند، خطرناک تر از مخالفان هستند / برخی در فتنه 88 سعی داشتند دعوا را بین موسوی و احمدی نژاد معرفی کنند / اتفاقات دوره ی پس از پیامبر(ص) هم اکنون در حال تکرار شدن است

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: خطر کسانی که خود را اعتدالی معرفی می کنند بیشتر از خطر مخالفان است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خطر کسانی که تحت عنوان اعتدالی عمل می کنند، بیشتر از خطر مخالفان است / برخی در فتنه 88  سعی داشتند دعوا را بین موسوی و احمدی نژاد معرفی کنند

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: خطر کسانی که خود را اعتدالی معرفی می کنند بیشتر از خطر مخالفان است

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در همایش روحانیت و تبیین گفتمان ولایت در حسینیه ثارالله کرمان گفت: امتی موفق خواهد بود که تحمل تمام مراحل انقلاب را داشته باشد و تسلیم ولی خدا باشد چراکه تجربه گذشتگان همچون تابلویی روبروی ما است.
 
وی در ادامه افزود: متاسفانه برخی پس از انقلاب اسلامی نیز همان اشتباهات را تکرار کردند و باید بدانیم که تاوان و عذاب اشتباهات ما بیشتر از دیگر امم خواهد بود؛ چراکه خداوند به اندازه اتمام حجتی که برای مردم دارد آنان را مستحق پاداش و عذاب قرار خواهد داد لذا برخی ازخواص ما دقت داشته باشند که با وجود تابلو اعمال گذشتگان آنها مرتکب همه ی آن اشتباهات، با هم شده اند.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه ضمن مقایسه زمان ما با زمان پس از پیامبر(ص) یادآور شد: پس از پیامبر(ص) عده ای منحرف شدند و به ولایت حضرت علی(ع) پشت کردند و عده ای با ایشان ماندند و برخی خود را بیطرف خواندند و همین ها افرادی بودند که مشکلات فراوانی ایجاد کردند و جامعه را به سمتی کشاندند که در مردم ایجاد تردید کردند.
 
وی ابراز داشت: این واقعیتی است که در هر انقلاب مردم به سه دسته تقسیم شدند که یا بر محور ولایت بودند و یا پشت به ولایت بودند که تکلیف مردم با این دو دسته مشخص است چون موضع معلوم و مشخصی دارند اما دسته سوم گروهی هستند که خود را طرفدار حق معرفی می کنند و با هیچ یک از دو گروه قبل نیستند و تحت عنوان عناصر مستقل و بی طرف و اعتدالی عمل می کنند لذا توجه داشته باشید که خطر این افراد بیشتر از خطر مخالفان است چراکه تولی و تبری همراه هم هستند و نمی شود که آنها را از هم جدا کرد.
 
وی ادامه داد: در زمان حال نیز می بینیم همین اتفاقات در حال تکرار است البته با این تفاوت که الان مردم پشت رهبری ایستاده اند و مانند زمان حضرت علی (ع) نیستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ابراز داشت: برخی سعی دارند مانند زمان حضرت علی (ع) با مقایسه رهبری با امام راحل خصوصیات و جایگاه رهبری را متزلزل کنند که اگر قدرت و صلابت و تدبیر ایشان نبود مشکلات فراوانی ایجاد می شد.
 
وی ضمن بیان 5 اصل مشترک میان رهبران الهی تاکید کرد: اگر معتقدیم رهبر فصل الخطاب و حجت است پس نباید آنجا که سخنش مغایر منافع ما است تمرد کنیم و بر خلاف نظرش سخن بگوییم، نمی شود که هر جا رهبری به نفع ما نظر داد بپذیریم و در بقیه موارد حرف خود را بزنیم.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه ضمن اشاره به فتوای ابو موسی اشعری در زمان جنگ طلحه و زبیر با امام (ع) افزود: برخی در فتنه 88  سعی داشتند دعوا را بین موسوی و احمدی نژاد معرفی کنند و خود را عقب می کشیدند و می گفتند به ما مربوط نیست در حالی که یک قسمتش مربوط به این موضوع بود و بعد این مساله تبدیل شده بود به دعوای بین حق و باطل و در اینجا باید موضوع به خوبی تشخیص داده می شد تا در انتخاب حکم و موضع گیری دچار اشتباه نشویم چرا که در دعوای بین حق و باطل سکوت خیانت است و میدان داری و دستی در باطل و دستی در حق داشتن اشتباه است؛ به همین دلیل باید موضع مشخص باشد.
 
وی بیان داشت: یکی دیگر از مسائلی که تکرار اشتباه گذشتگان است مربوط به جریان مطلق نگری نسبت به یاران خاص است که آنها را مصون از هر نوع انحرافی معرفی می کند در حالی که در میان صحابه پیامبر (ص) افرادی چون خالد بن ولید و مسلم ابن عقبه را می بینیم که چگونه عمل می کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: تاریخ به ما می گوید که به عناصر پشت پرده فتنه ها توجه کنیم و بدانیم که باید مراقب لایه های زیرین باشیم چراکه اینها با زیرکی سعی دارند افراد دیگری را وارد لایه های روی صحنه و کف خیابان کنند تا شناخته نشوند و پنهانی عمل می کنند لذا در زیارت عاشورا نیز از اساس ظلم نام نبرده است چرا که پنهانی عمل می کنند.
 
وی ادامه داد: وظیفه متدینین بود که در فتنه 88 عناصر پنهان را به مردم بشناسانند و معرفی کنند تا الان فرصت نیابند که دوباره وارد صحنه شده و با مصاحبه و دیگر امور زمینه چینی کنند و مسائلی را مطرح کنند.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان کرد: یکی دیگر از اشتباهات نگران کننده این است که برخی با عدم توجه به متغیرها سعی در مقایسه دوران امام با الان دارند؛ در حالی موقعیت ها قابل مقایسه نیستند چرا که آن موقع جنگ سخت بود و الان جنگ نرم است، آن موقع مرز ما شلمچه بود و الان سواحل مدیترانه است و وسیع تر شده است لذا بدانید که نفاق همواره وجود دارد و باید در برابر آن هوشیار باشید و بدانید اصول یکی است اما مواضع و مصادیق و موضوعات به نسبت زمان تغییر می کند.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه ضمن اشاره به توطئه آمریکا اظهار داشت: امروز آمریکا به دنبال آن است که از مسئله هسته ای عبور کند و در سایه آن مسائل لبنان، حزب الله، غزه، عراق و سوریه را مطرح کند و کار را به جایی برساند که خود کدخدا باشد.
 
وی در پایان با اشاره به انتخابات مجلس و خبرگان تاکید کرد: دشمن به این مسأله طمع ورزیده و ما باید با هوشیاری و درایت شرایطی را فراهم کنیم تا متدینین و کسانی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند وارد عرصه شده و ازآن پاسداری کنند چرا که متدینین وارث انقلاب هستند و بار سنگین این مسئله بر دوش روحانیت است و باید زمینه ای را ایجاد کنند که جایگاه رهبری و نظام در سایه این انتخابات تقویت شود.
نظرات بینندگان