arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۵۶۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
نشریه هیل:

جمهوریخواهان دست برنداشته اند؛ راند دوم فعالیت ها برای نابودی توافق ایران آغاز شده است

پس از شکست اخیر جمهوریخواهان برای نابودی توافق ایران، آنها در سنا و مجلس نمایندگان در حال طراحی نقشه برای حمله بیشتر و تضعیف توافق یا اجبار دموکرات ها به مخالفت با توافق در رای گیری مجدد هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جمهوریخواهان دست برنداشته اند؛ راند دوم مخالفان برای نابودی توافق ایران آغاز شده است

نشریه هیل نوشت: مخالفان توافق هسته ای ممکن است راند اول را باخته باشند، اما هنوز تسلیم نشده اند.

به گزارش «انتخاب»، پس از شکست اخیر برای نابودی توافق ایران، جمهوریخواهان در سنا و مجلس نمایندگان در حال طراحی نقشه برای حمله بیشتر و تضعیف توافق یا اجبار دموکرات ها به مخالفت با توافق در رای گیری مجدد هستند.

جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا این هفته گفت: این بحث و کشمکش هنوز پایان نیافته و تازه آغاز شده است.

وی افزود: این یک موافقتنامه بد است و پیامدهایی چند دهه ای را برای امنیت مردم آمریکا و متحدان ما درپی خواهد داشت. ما از هرگونه ابزار که در اختیار داریم برای متوقف کردن ، کند کردن و به تاخیر انداختن اجرای کامل این موافقتنامه استفاده خواهیم کرد.

به نظر می رسد بخش دوم از تلاش ها در سنای آمریکا مانند بخش اول باشد. لحظاتی پس از آنکه دموکرات های سنا موفق شدند از طریق سخنرانی ، مانع از تصویب لایحه مربوط به رد موافقتنامه هسته ای ایران شوند ، میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا روز پنجشنبه اعلام کرد قانونگذاران روز سه شنبه بار دیگر درباره این لایحه رای گیری خواهند کرد.

وی افزود :« ما هفته آینده بار دیگر این لایحه را بررسی و درباره آن رای گیری خواهیم کرد زیرا ممکن است برخی سناتورها بخواهند تغییر عقیده دهند.پس از شکست تلاش ها برای به شکست کشاندن موافقتنامه هسته ای ایران در سنای آمریکا ، جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان اقدامات خود را علیه این موافقتنامه شدت بخشیدند به طوری که حتی مجلس نمایندگان اعلام کرد ممکن است دولت اوباما را تحت پیگرد قضائی قرار دهد زیرا کاخ سفید با خودداری از ارائه جزئیات درباره موافقتنامه دوجانبه بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی ، قانون را نقض کرده است.

بینر در مصاحبه با خبرنگاران تصریح کرد کیفرخواست علیه دولت اوباما یکی از گزینه هاست و احتمال آن زیاد است.

اد رویس رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گفت فکر می کنم به علت آنکه نتوانسته ایم به جزئیات درباره موافقتنامه های جانبی بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی دست پیدا کنیم مجبور خواهیم بود از طریق دادگاه ها وارد عمل شویم.

علاوه بر این مخالفان موافقتنامه هسته ای ایران قصد دارند تحریم ها علیه ایران را به علت حمایت این کشور از گروه هایی ازجمله حزب الله افزایش دهند. این اقدام می تواند مبارزه ای جدی برای دولت اوباما باشد. اعمال مجدد تحریم های هسته ای از طریق نامیدن آنها به عنوان تحریم های تروریستی می تواند تهدیدی برای موافقتامه هسته ای ایران باشد و باعث برهم خوردن آن شود.

این موافقتنامه به ویژه به آمریکا درمورد اعمال دوباره تحریم های لغو شده در چارچوب موافقتنامه به دست آمده هشدار می دهد. یک مقام بلندپایه دولت آمریکا در بیانیه ای که نشریه هیل آن را منتشر کرده است اعلام کرد کاخ سفید با هرگونه لایحه که مانع از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک و اعمال هرگونه تحریم جدید شود مخالفت خواهد کرد مگرآنکه برخی فعالیت های خاص مورد نگرانی چنین اقداماتی را توجیه کند.بعید به نظر می رسد طی چند هفته آینده لایحه ای در خصوص تحریم های جدید ارائه شود اما برخی قانونگذاران گفته اند چنین لایحه ای را ارائه خواهند کرد و این لایحه حتی می تواند حمایت برخی دموکرات ها را نیز جلب کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
سروش
|
Brazil
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
3
9
هیچ غلطی نمی توانید بکنید
نظرات بینندگان