arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۵۷۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۸ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۴

هشدار بانک مرکزی به صرافان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل مقررات، مجوزها و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی گفت: صرافانی که موفق به تطبیق خود با دستورالعمل بانک مرکزی نشده اند هر چه سریعتر اقدام کنند تا محل کار آنها پلمپ نشود.

عبدالمهدی ارجمندنژاد درمصاحبه اختصاصی با صداوسیما گفت : اسامی مغازه هایی که اقدام به خرید و فروش ارز تحت عنوان صرافی می کنند و از بانک مرکزی مجوز ندارند درحال ارسال به نیروی انتظامی است و نیروی انتظامی موظف به برخورد با آنهاست.

مدیرکل مقررات ، مجوزها  و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی با تاکید بر پایان مهلت صرافان موجود برای تطبیق خود با دستورالعمل بانک مرکزی گفت : صرافان یک سال فرصت داشتند که برای تطبیق خود اقدام کنند و این فرصت 28 مرداد به پایان رسید.

ارجمندنژاد گفت : درمهلت داده شده تعداد زیادی از صرافی ها به سامانه بانک مرکزی مراجعه و برای دریافت مجوز ثبت نام کردند و تاکنون حدود 80 مورد موفق به دریافت مجوز جدید و تمدید مجوز شده اند.

مدیر کل مقررات ، مجوزها  و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی افزود : پرونده حدود 400 صرافی نیز در مرحله پردازش و استعلام قرار دارد و کار آنها به تدریج انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد : به برخی از صرافان هم که در مهلت داده شده علاقه ای به اجرای دستورالعمل بانک مرکزی نداشتند تذکر جدی داده شده است که مجوز آنها پس از 28 مرداد اعتبار ندارد و نمی توانند عملیات ارزی انجام دهند.

ارجمندنژاد افزود : فعالیت این صرافی ها خلاف مقررات و مشمول قانون مبارزه با پولشویی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و با این صرافی ها تحت عنوان متخلف ارزی برخورد خواهد شد.

مدیر کل مقررات ، مجوزها  و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی به صرافانی که دستورالعمل بانک مرکزی را اجرا نکرده است ، توصیه کرد هر چه سریعتر کار خود را از طریق بانک مرکزی پیگیری  کنند و کارشناسان این بانک آماده راهنمایی و کمک به آنها هستند.

وی تصریح کرد : صرافانی که خرید و فروش ارز انجام می دهند باید اقدام آنها وجهه قانونی داشته باشد ، در غیر اینصورت با انها برخورد قانونی می شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دوستدار روحانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
0
6
دولت باید جلوی افزایش دلار رو بگیره و هر چه زودتر تک نرخی کنه که این پاشنه اشیل دولت نشه؟؟؟
نظرات بینندگان