arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۶۴۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴

کری: ضروری نیست کناره‌گیری بشار اسد از قدرت فورا انجام شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه امریکا: بشار اسد رئیس جمهور سوریه باید از قدرت کنار برود، اما ضروری نیست کناره گیری او از قدرت فورا انجام شود.

به گزارش «انتخاب» به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، جان کری افزود: ایران و روسیه می توانند بشار اسد رئیس جمهور سوریه را پای میز مذاکره بیاورند.

وزیر خارجه امریکا نابودی گروه تکفیری صهیونیستی داعش را به رفتن بشار اسد منوط دانست.

 جان کری در ادامه گفتگو با شبکه تلویزیونی کانال 4 انگلیس افزود: اگر روسیه می خواهد به صورت خاص بر مقابله با داعش متمرکز باشد ما نیز در این زمینه کمک می کنیم. اما باید مدنظر داشت که روسیه قول داده است بخشی از روند سیاسی براساس مذاکرات ژنو باشد.

خوابی که اسرائیل برای سوریه دیده است

وزیر سابق امور داخلی رژیم صهیونیستی و نامزد احتمالی پست نخست وزیری این رژیم، تنها راه حل بحران سوریه را تجزیه این کشور دانست.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه العالم، گدعون ساعر در پژوهشی جدید که با کمک گابی سیبونی ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی تهیه کرده، تجزیه سوریه را بهترین راه حل بحران این کشور دانست و تأکید کرد این امر منافع بازیگران منطقه‌ای و در رأس آنها آمریکا، اسرائیل و اردن را تأمین می‌کند.

سایت خبری تحلیلی رأی الیوم نوشت: به عقیده کارشناسان سیاسی، گدعون ساعر از اعضای حزب لیکود با وجود کناره گیری از صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی برای به عهده گرفتن پست نخست وزیری وارد رقابتهای انتخاباتی خواهد شد.

به همین دلیل پژوهش ارائه شده از سوی گدعون ساعر، نخستین بار بیانگر برنامه و اندیشه‌های تصمیم گیرندگان پشت پرده در تل آویو است.

بر اساس این پژوهش صهیونیستی، هر تلاشی که برای حل بحران سوریه انجام می شود باید این موضوع را اعلام کند که در آینده دیگر در اراضی سوریه دولتی مستقل و فعال و دارای حاکمیت تشکیل نخواهد شد.

وزیر سابق امور داخلی رژیم صهیونیستی در این پژوهش تأکید کرده است که طرح تجزیه سوریه با منافع اکثر بازیگران بین المللی و منطقه ای مانند آمریکا، اروپا، اردن و اسرائیل همخوانی دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
3
4
آفرین به کری. سیاست امریکا داره سر عقل میاد.
نظرات بینندگان