arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۶۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۳ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴

بعیدی نژاد : قدم مهمی برای اجرای نقشه راه ایران و آژانس برداشته شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه با اشاره به بازدید تشریفات آمانو از سایت پارچین گفت: کشورمان در این چارچوب توانست قدم مهمی برای اجرای نقشه راه مورد توافق با آژانس انرژی اتمی برای پایان دادن پرونده ادعاهای کشورهای غربی در آژانس بردارد.

رییس تیم کارشناسی مذاکره کننده هسته ای ایران در صفحه اینستاگرام خود نوشت: روز گذشته روز مهمی در روند حل و فصل موضوع هسته ای کشورمان بود، روزی که به لطف الهی، افسانه پردازی بدخواهان کشورمان در خصوص تاسیسات نظامی پارچین برملا گردید.

بعیدی نژاد افزود: اجرای توافق نسبت به انجام و ترتیبات بازدید تشریفاتی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات پارچین که همواره از جمله درخواستهای آژانس و یکی از حساسترین موارد نقشه راه توافق شده میان ایران و آژانس انرژی اتمی با مشارکت مستقیم و غیرمستقیم کشورهای ١+٥ بوده است، دیروز با نهایت آرامش به اجرا گذارده شد.

وی در بخش دیگر از یادداشت خود آورده است: بیش از یک دهه است که ماشین تبلیغاتی غرب با بکارگیری تمامی قدرت رسانه ای و سیاسی خود افکار عمومی و نهادهای سیاسی و قانونگذاری در کشورهای غربی و دیگر کشورها را بمباران تبلیغاتی نموده است که پارچین سایتی است که ایران در آن مبادرت به تولید سلاح اتمی کرده است. امروز با سرپنجه تدبیر نظام این پروژه افسانه سازی با شکستی سنگین مواجه شد.

مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت خارجه اضافه کرد:کشورمان در این چارچوب توانست قدم مهمی برای اجرای نقشه راه مورد توافق با آژانس انرژی اتمی برای پایان دادن پرونده ادعاهای کشورهای غربی در آژانس بردارد.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای خاطرنشان کرد: تنظیم بازدید تشریفاتی و عمومی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از سایت پارچین یک بار دیگر نشان داد که نهادهای سیاسی و امنیتی کشورمان با کار دقیق و حرفه ای خود ضمن حفظ اصول اساسی خود می توانند ساختگی بودن ادعاهای بی پایه علیه کشورمان را به آژانس اثبات نمایند و قدم های کلیدی حساس و لازم را برای بسته شدن نهایی پرونده ادعاهای مطرح شده علیه ایران اتخاذ نموده و این ادعاها را بی اعتبار سازند.

مدیر کل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه افزود:نقشه راهی که میان ایران و آژانس برای حل و فصل پرونده مطالعات ادعایی تفاهم شده است خود نشان از تحول روابط ایران و آژانس از یکطرف و تغییر نحوه برخورد با موضوع هسته ای ایران از سوی کشورهای ١+٥ میباشد.

به گفته عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان هدف این نقشه راه مختومه کردن پرونده ادعاهای هسته ای علیه ایران در برابر انجام برخی اقدامات مشخص از سوی ایران است وخوشبختانه با کار هماهنگ شده ای که در سطح کشور انجام گرفته کشورمان توانسته است در این دو ماه گذشته در چارچوب اقدامات نقشه راه به بسیاری از ابهامات و سوالات آژانس توضیحات مکفی ارائه کند.

بعیدی نژاد اضافه کرد: باید اذعان نمود که تلاشهایی که تاکنون برای ردّ بسیاری از ادعاهای کاملا غلط علیه ایران صورت گرفته است تا بحال مسیر خوبی را طی کرده است و امید است با ادامه این تلاش های هماهنگ ملی، شاهد این باشیم که پرونده این ادعاها چنانچه در نقشه راه توافق شده میان دو طرف تعیین شده است در حدود دو ماه آینده برای همیشه خاتمه یابد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان