arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۶۷۷۶
تعداد نظرات: ۵۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۳ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
آیت الله هاشمی:

داعش در شرق کشور پایگاه زده؛ اینها تا نزدیک قصر شیرین آمدند اما تهدید کردیم که اگر جلوتر بیایید می‌زنیم / همه ضربه های 8 سال گذشته را نگفته ایم / دولت در بحث هسته ای کار بزرگی انجام داد؛ برخی چشم‌ها را می‌بندند و هر چه می‌خواهند می‌گویند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما همه ضربه‌های 8 سال گذشته را نگفته‌ایم و عمق قضیه خیلی بالاتر از اینهاست، به نقش تحریم‌ها علیه کشورمان پرداخت و گفت: در حال حاضر دولتی آمده که با فداکاری و شهامت وارد منطقه ممنوعه مذاکرات شده است و در این مسیر پیروز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
داعش در شرق کشور پایگاه زده؛ اینها تا نزدیک قصر شیرین آمدند  اما تهدید کردیم که اگر جلوتر بیایید می‌زنیم / همه ضربه های 8 سال گذشته را نگفته ایم / دولت کار بزرگی انجام داد؛ برخی چشم‌ها را می‌بندند و هر چه می‌خواهند می‌گویند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما همه ضربه‌های 8 سال گذشته را نگفته‌ایم و عمق قضیه خیلی بالاتر از اینهاست، به نقش تحریم‌ها علیه کشورمان پرداخت و گفت: در حال حاضر دولتی آمده که با فداکاری و شهامت وارد منطقه ممنوعه مذاکرات شده است و در این مسیر پیروز شد.

به گزارش «انتخاب»، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به مشکلاتی که در بخش درمان وجود دارد، گفت: در دوران تحریم ضربه‌هایی به ما وارد شد که ما در مورد آنها چیزی نگفتیم و فقط در حد ظاهر امر که مردم آن را احساس کردند، مطرح کردیم.

 آیت الله هاشمی رفسنجانی در اولین کنگره کشوری آکادمی اقتصاد سلامت، گفت: جنگی که به ما تحمیل شد جنگ بی‌نظیری بود و همه قدرت‌های دنیا در آن حضور داشتند. در این میان من فرمانده جنگ بودم و مشاهده کردم که پزشکان خدمات فوق العاده‌ای را ارائه می‌کنند و صمیمانه در خط مقدم و پشت جبهه‌ها حضور داشتند و فداکاری می‌کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بحثی که تحت عنوان اقتصاد سلامت مطرح شده بسیار بزرگ است. ما در این بحث در شرایطی پیش می‌رویم که باید به آن توجه بسیاری شود زیرا در غیر این صورت حفظ سلامت گران‌تر می‌شود.

وی گفت: امنیت و سلامت دو نعمت بر مردم است که مردم به آن توجهی ندارند که این نعمت ها مجهول نیست بلکه مثل آب، هوا و آفتاب، از بدو خلقت انسان وجود داشته اما مردم به آن توجهی ندارند و لذا با وجود این همه نیرویی که صرف می‌کنیم برای این بخش همچنان مشکلاتی در بخش سلامت کشور وجود دارد که این مشکلات تنها مختص کشور ما نیست زیرا من تاریخ بهداشت و درمان اخیر آلمان را پیگیری کردم و متوجه شدم که آنها نیز مشکلاتی در سلامت داشته و هنوز به اهدافی که برای خود ترسیم کرده‌اند دست پیدا نکرده‌اند زیرا دانش هر روز پیشرفت می‌کند و ما نیز باید با این پیشرفت‌ها دانش خود را ارتقاء دهیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه گفت: آیات قرآن به گونه‌ای تفسیر شده است که عنوان می‌کند قرآن کتابی است که تا قیامت قانون اساسی امت اسلامی است و به گونه‌ای تفسیر شده که در بسیاری از جاها ارزشمند است. خداوند در قرآن به مسلمانان دستور می‌دهد که در راه خدا انفاق کنند و خود را به هلاکت نیندازند که هر بخش از جامعه با دید خود این آیه را تفسیر می‌کند و ما نیز در حوزه سلامت به اینگونه تفسیر می‌کنیم که مردم باید دسترسی عادلانه داشته باشند.

وی تاکید کرد: انفاق یعنی هزینه برای اهداف خاص که اگر این اهداف مقدس باشند به معنای انفاق در راه خدا است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پول باید در جای خود خرج شود همانگونه که خداوند تاکید کرده که درآمدها باید به‌جا و به‌موقع مصرف شود و دو شرط نیز برای آن گذاشته که اسراف و ریاضت ممنوع باشد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: اگر راه اعتدال را پیش بگیریم و برای اموری که خداوند تعیین کرده و در نظام نیز با آن موافق هستیم گام برداریم خداوند ما را سعادتمند خواهند کرد که این همان اصلی است که در دنیا و کتاب آسمانی به آن تاکید شده که انسان باید خوب و سالم زندگی کند که این همان انفاق است.

وی عنوان کرد: اقتصاد سلامت بحث مهمی است و بیمه مساله‌ای است که فراتر از سلامت است. بیمه‌های اجتماعی به گونه‌ای باید باشند که خواست اسلام است و از روزی که انسان خلق می‌شود تا زمان مرگ باید نیازهای ضروری انسان را تامین کند تا انسان خاطر جمع باشد و نگرانی در خصوص بی‌سوادی بیماری و تامین اجتماعی نداشته باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بیمه‌های اجتماعی باید برای همه قابل دسترس باشند و همه برای تهیه غذا، دارو، دکتر، بهداشت، آب و غیره دسترسی داشته باشند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: همانگونه که درس خواندن و دانستن ماهیت انسان را تشکیل می‌دهد پس باید آموزش در اختیار همه انسان‌ها باشد زیرا زمانی که انسان از دانش خالی باشد همانند یک جسم می‌ماند اما آنچه ما را انسان می‌کند و خداوند در هنگام خلقت به خود تبریک گفت دانش و علم انسان است بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم که کسب دانش برای همه در دسترس باشد و مردم تا حد امکان درس بخوانند.

وی افزود: ما در این امور باید به خصوص در حوزه بهداشت و درمان دسترسی به دارو را تسریع ببخشیم و اینگونه نباشد که داروهای موثر فقط در اختیار افراد ثروتمند باشد زیرا این ظلم و تبعیض است و عدالت نیست و اینگونه خداوند ما را غضب می‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بنابراین بیمه‌های اجتماعی باید نیازهای ضروری را تامین کند. بیمه اجتماعی از کارهای خوب دنیا است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: امنیت بشر دچار مشکل بوده و شده است. امنیت جدیدی که ما نیاز داریم توسط تروریست‌ها از بین می‌رود که این اتفاق به دست خودمان می افتد. در حال حاضر دنیا به آسانی امن نمی‌شود. اکنون مثلثی ایجاد شده که امنیت را بر هم می‌زند. استبداد و استعمار کشورها را استثمار کرده‌اند و در دوران‌های انقلاب‌های جدید جریان های تروریستی خلق شده و امنیت را مخدوش کرده‌اند که در نتیجه مردم انقلاب می‌کنند و استبداد را بر هم می‌زنند اما در حال حاضر تا مردم انقلاب کنند جریان تروریستی خلق شده و امنیت بر هم می‌خورد و مردم از انقلاب خود پشیمان می‌شوند، همانند مصری‌ها که در شرایط خوبی بودند و با انقلابی که ایجاد کردند دچار مشکلات جدیدی شدند که باز به شرایط قبل خود بازگشته‌اند که این شرایط برای مردم لیبی‌ نیز به وجود آمده است.

وی گفت: ما حرف‌ها را در حوزه سلامت در سند بالادستی سیاست‌های کلی سلامت زده‌ایم که این فقط حرف ما نیست بلکه نظرات متخصصان مربوطه است که آنها را اخذ کرده‌ایم و رهبری امضا و ابلاغ کرده‌اند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: بهداشت و درمان مسئولیت کمی نیست کسانی که توانایی تامین دارو و سلامت را ندارند در آنها کاهلی دیده شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: ناامنی سلامت، بهداشت و درمان در کشور ما کم نیست و می‌دانیم کسانی هستند که آمپول‌های چند صد هزار تومانی را کسب می‌کنند و می‌دانیم بیمارستان‌ها شرایطی دارند که برای حضور بیمار، پزشک و پرستار جای مناسبی نیست. البته در دوران تحریم ضربه‌هایی به ما وارد شد که ما در مورد آنها چیزی نگفتیم و فقط در حد ظاهر امر که مردم آن را احساس کردند، مطرح کردیم.

وی با توجه به برگزاری اولین کنگره کشوری آکادمی اقتصاد سلامت گفت: در حال حاضر که در این جمع حضور داریم باید تمام ابعاد سلامت را بررسی کنیم و اگر نمی‌توانید اینگونه عمل کنید باید اطلاعات محفوظ باشد تا تبدیل به سندی شود و بعد از نتیجه مذاکرات مورد بررسی قرار بگیرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به سفر مدیرکل آژانس بین الملل انرژی اتمی به کشورمان ادامه داد: در سفری که آمانو به ایران داشت لزومی نداشت که به مجلس برود اما دید اگر نرود تبعیض و ایجاد مشکل خواهد شد برای همین ترجیح داد که با هماهنگی دکتر صالحی به مجلس وارد شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: افرادی که تحریم‌ها را بر ایران تحمیل کردند عجله‌ای برای برداشتن این تحریم‌ها ندارند زیرا آنها سود خود را می‌برند بلکه این ما هستیم که باید برای خود دلسوزی کنیم اما متاسفانه انسان‌هایی هستند که به اسم انقلاب و اسلام سنگ اندازی می‌کنند که این سنگ اندازی‌ها ما را در تامین نیازهای پزشکی دچار مشکل کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان ملل ظرف نیم ساعت قطع‌نامه خطرناک را برداشت که این کار بزرگی بود که دولت کرده است اما افرادی وجود دارند که چشم‌ها را می‌بندند و هر چه می‌خواهند می‌گویند و خیال می‌کنند دارند به انقلاب و اسلام خدمت می‌کنند.

آیت الله هاشمی گفت:  در حال حاضر منطقه ما ناامن‌ترین منطقه جهان شده است و داخل کشور ما نیز اگر این گونه نیست به خاطر این است که مردم هنوز در صحنه حضور داشته و انقلاب خود را دوست دارند، هر چند ممکن است انتقادات جدی نیز به ما داشته باشند اما ما به خاطر حضور مردم محفوظیم. اگر روزی نتوانیم مردم را حفظ کنیم خیلی آسان دست‌های مرموزی امنیت ما را به هم می‌زند و ما می‌بینیم امروز در شرق کشورمان داعش پایگاه زده است. داعش تا نزدیک قصر شیرین و 35 کیلومتری مرزهای غربی ما آمد و ما تهدید کردیم که اگر جلوتر بیایید می‌زنیم لذا دیگر همان جا ماندند اما همچنان حضور دارند.



نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
103
401
هاشمی عزیز جانم فدایت ....انشاالله همیشه پاینده باشی ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
آقای هاشمی پاینده باشند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
درود بر هاشمی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
63
417
درود بر هاشمی این بزرگ مرد فهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
آقای هاشمی مطمئن باشید ما مردم هم میدونیم که خسارتهای اون 8 سال بسیار بسیار فراتر از این حرفهاییه که تو رسانه ها بصورت علنی گفته میشه .
در مورد داعش هم انشاا... به لطف خدا و اتحاد داخلی ، عددی نیستن .
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
53
283
هاشمی مرد بزرگ ایران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
44
241
دوست داریم اقای هاشمی
محمدی
|
-
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
48
250
ایکاش ذره ای از بصیرت شما را دلواپسان و حامیانشان داشتند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
39
217
اقای هاشمی شناسنامه انقلاب و به معنی واقعی در خدمت ملت هست.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
34
215
نظام ما نیازمند افرادی مانند آیت الله هاشمی است
پاسخ ها
ریما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
و مطهری ها
عماد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
26
159
کشور در این روزهای حساس به انسانهای عاقل و با تجربه و فهیم همچون ایشان سخت نیازمند است تا با حفظ انسجام در مقابل تروریسم وخدعه مکاران پایدار بماند.
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
17
150
خداوند همه مسئولان دلسوز را برای این مردم و مملکت حفظ کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
17
83
درود بر مرد دلسوز انقلاب .....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
17
84
انشالله پاینده باشی
رضا نصراللهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
16
77
هاشمی پاینده باد
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
14
77
هاشمی زنده است تا انقلاب زنده است.
یدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
13
68
درود بر مرد فهیم ودانا انشاالله دشمنانت کور شوند !!
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
13
62
ای هاشمی عزیز...باید ملت وجود مبارک تورو برای سربلندی کشور قدر بدانند...شما بی نهایت برای کشور ارزشمند هستید
پیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
12
65
آیت الله هاشمی یک فرد مدرن گرا هستش
پاسخ ها
غلام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
وواقع بین واقعیت گرا وواقعیت گو هستند
م امیدوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
16
62
هاشمی امیر کبیر زمان ماست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
12
54
درود بر هاشمی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
13
62
از اینکه آقای هاشمی تلاش میکنند عقلانیت را به سیاست کشور برگرداند متشکریم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
11
61
مردم درانتخابات جواب این دلواپسان را میدهند. واجازه نمی دهند که واردمجلس شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
باید اطلاع رسانی دقیقی به اطرافیانمون داشته باشیم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
9
25
مگه صدا سیما خصوصی که صدای این بزرگوار را پخش نمی کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
12
54
ایکاش بازم نماز جمعه را ایت الله برگزار میکردند
ناشناس
|
Romania
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
11
43
سلام بر آیت الله رفسنجانی
ناشناس
|
Japan
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
9
40
سلام و درود بر هاشمي
یاسمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
8
36
درود خداوند بر هاشمی
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
9
36
آیت اله هاشمی خار چشم دلواپسان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
8
29
درود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
9
22
زنده و پاینده باشی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
9
20
درود برهاشمي بزرگ مرد ايران زمين
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
8
24
درود بر عقلانيت ومنطق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
9
24
اقای هاشمی از دلسوزان این نظام هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
11
23
درود بر مرد بزگ ایران درود بر تو ای بزرگ مرد سرزمین پارس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
9
19
درود بر هاشمی
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
9
19
درود بر تو هاشمی
محمد بهرامی
|
Romania
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
9
21
سلام و درود خداوند بر هاشمی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
9
24
در این برهه هاشمی می تواند نقش تاریخی داشته باشد
نعمت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
8
26
هاشمی عزیز انقلاب است درود
امیرحسین طهماسبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
9
25
درود بر امیرکبیر زمانه
درود بر عقلانیت و اعتدال
درود بر اکبر هاشمی
کوروش معماری
|
Canada
|
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
7
15
درود بر آیت الله هاشمی رفسنجانی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
7
14
هاشمی ای بزرگ مرد فهیم خداوند نگهدارت
کاظم از بیرجند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
7
15
درود بر هاشمی رفسنجانی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
7
14
زنده باشی ودرپناه حق
نصراله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
6
13
درود وسلام بر تو
فریدالدین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
3
11
خداوند طول عمر باعزت به ایت الله هاشمی عنایت بفرماید ودشمنان وبدخواهان ایشان را هم هدایت نماید
ناشناس
|
United States
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
3
7
درود بر تو ای مرد دلسوز ایران زمین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
3
2
درود
پیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
3
3
وجودهاشمی نعمت بزرگیست باید شکرگذار بود-دروود
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
4
3
هاشمی واقعا درود خدا برتو
سلام
|
Russian Federation
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
3
3
هاشمي نعمتي ست برای این مرز و بوم درود بر مرد دلسوز انقلاب.
mani
|
United States
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
0
3
فدایی داری
نظرات بینندگان