arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴
المیادین:

نتانیاهو در سفر به روسیه از پوتین در مورد ایران چه خواست؟

ارتش اسرائیل اعلام کرد رئیس ستاد ارتش این رژیم و روسیه در مسکو توافق کردند کمیته ای بین دو طرف برای هماهنگی در زمینه های هوایی، دریایی و الکترومغناطیسی در سوریه تشکیل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نتانیاهو در سفر به روسیه از پوتین در مورد ایران چه خواست؟

شبکه المیادین گزارش داد: یکی از درخواست های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از روسیه، کمک مسکو به جلوگیری از حملات گروه های وابسته به ایران به مرزهای شمالی فلسطین اشغالی بود.

به گزارش  «انتخاب»، ارتش اسرائیل اعلام کرد رئیس ستاد ارتش این رژیم و روسیه در مسکو توافق کردند کمیته ای بین دو طرف برای هماهنگی در زمینه های هوایی، دریایی و الکترومغناطیسی در سوریه تشکیل شود.

تحلیلگران اسرائیلی سفر بنیامین نتانیاهو به روسیه را «زدن نیش به واشنگتن» توصیف کردند. این تحلیلگران می گویند سفر نتانیاهو به مسکو، ادامه پیامدهای اختلاف بین اسرائیل و آمریکا در مورد برنامه هسته ای ایران است. به اعتقاد این تحلیلگران، سفر نتانیاهو نشانه بی اعتمادی او به قدرت آمریکا برای حفظ منافع امنیتی اسرائیل است. نخست وزیر اسرائیل معتقد است رئیس جمهور آمریکا از این رژیم به اندازه کافی در توافقنامه هسته ای با ایران دفاع نکرده است. نتانیاهو همچنین به باراک اوباما در پرونده سوریه هم شک دارد. با توجه به اینکه اوباما به موضع نهایی درباره اقدام روسیه در سوریه نرسیده است، نتانیاهو شخصا به مسکو سفر کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: رسانه های اسرائیلی بر اساس اطلاعات خود تاکید می کنند جنبه امنیتی و به طور مشخص منطقه شمال سوریه، بخش اصلی گفتگوها بین دو طرف را به خود اختصاص داد. اسرائیل می خواهد تضمین کند ورود هواپیماهای روسی به منطقه، آزادی عمل جنگنده های نیروی هوایی این رژیم را در مرزهای شمالی محدود نخواهد کرد و باعث حوادث یا نبردهای هوایی نخواهد شد که اسرائیل خواهان آن نیست. سفر نتانیاهو همچنین علاوه بر سوریه به لبنان و ایران هم ارتباط دارد. بر اساس این اطلاعات، بیشتر سلاح های پیشرفته ای که در اختیار سوریه قرار می گیرد، تسلیحات روسی است. دفتر بنیامین نتانیاهو پیش از این سفر اعلام کرده بود او به روس ها درباره وجود تسلیحات پیشرفته جنگی در سوریه و احتمال رسیدن آن به دست حزب الله هشدار خواهد داد.

اسرائیل می گوید نگران اقدامات ایران است و در این چارچوب از روسیه می خواهد تا به مهار آنچه حملات هدایت شده از طرف ایران به مرزهای شمالی اسرائیل می داند، کمک کند. روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از نتانیاهو اعلام کرد این سفر سازوکاری را برای جلوگیری از سوء تفاهم بین ارتش اسرائیل و نیروهای روسی در سوریه تعیین کرد.

نظرات بینندگان