arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۷ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴

چقدر استعداد مجرم شدند دارید؟ ضربان قلبتان می گوید

طبق یک مطالعه جدید در مردانی که ضربان قلب موقع استراحت آنان پایین است احتمال ارتکاب به رفتارهای خشونت بار و مجرمانه هم افزایش دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
این نتیجه حاصل بررسی و مطالعه رفتارهای مجرمانه و خشن در بیش از ۷۰۰ هزار مرد سوئدی است که میزان ضربان قلب انان در حین استراحت در سن ۱۸ سالگی ثبت و ضبط شده است.

محققان فکر می کنند این دسته از مردان بطور طبیعی کمتر می ترسند و استرس کمتری دارند و همین امر می تواند موجب شود تا راحت تر به کارهایی دست بزنند که دیگران از ارتکاب به آنها وحشت دارند. تعداد ضربان قلب انسان در حال استراحت بطور طبیعی بین ۶۰ تا ۱۰۰ در دقیقه است.

در این مطالعه سابقه تمامی رفتارهای مجرمانه در سوئد در سال های ۲۰۰۹-۱۹۷۳ استخراج شد. این موارد شامل قتل، ضرب و شتم، آدم ربایی، دزدی، تجاوز و همچنین جرم های غیرخشونت بار مانند خرید و فروش مواد و یا تخلفات رانندگی هم می شد.

در این مدت ۴۰ هزار مرد به علت ارتکاب به جنایات خشن دستگیر شده بودند. با در دست داشتن میزان ضربان قلب این افراد که در سن ۱۸ سالگی بررسی شده بود محققین متوجه شدند در آنهایی که این ضربان کمترین میزان خود را داشته است درصد ارتکاب به جرم ۴۰ درصد بیشتر از آنهایی بوده که بیشترین ضربان ثبت شده را دارا بودند. احتمال ارتکاب به جرائم غیرخشونت بار هم در این افراد ۲۰ درصد بالاتر بوده است.
نظرات بینندگان