arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۷۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴

ادعای العربیه: کسی به نام "رکن آبادی" به حج نیامده است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی مفقود شدن "غضنفر رکن آبادی" در منا، شبکه العربیه متعلق به عربستان سعودی، مدعی شد که چنین فردی اساساً وارد این کشور نشده است. وی سفیر سابق ایران در لبنان بود.

العربیه در این باره نوشت: بررسی اسامی حجاج ایرانی که وارد عربستان شده اند نشان می دهد که نام فردی به نام رکن آبادی در مبادی ورودی عربستان و در فهرست حجاج امسال ثبت نشده است!

این در حالی است که رکن آبادی امسال همانند همه حجاج دیگر، برای زیارت خانه خدا راهی عربستان شد و همانند دیگر حجاج وارد این کشور شد. وی در روز حادثه منا نیز در آنجا حضور داشت؛ آن روز، محمدرحیم آقایی پور، دیپلمات دیگر ایرانی هم که در این حادثه کشته شد، در کنار وی بوده است.

رکن آبادی به عنوان معروف ترین سفیر ایران در جهان عرب به واسطه صدها حضور رسانه ای در رسانه های عربی، چهره ای کاملاً شناخته شده بود

العربیه در ادامه با اشاره به تأکید مقامات ایرانی بر این که رکن آبادی در میان حجاج بوده و مفقود شده است نوشت: اگر هم این طور باشد رکن آبادی با نام دیگری وارد عربستان شده است!

این ادعا در حالی است که رکن آبادی به عنوان سفیر سابق ایران در لبنان، به واسطه سال ها حضور در مجامع سیاسی و خبری جهان عرب، چهره ای شناخته شده بود و به واسطه معروفیت و چهره شناخته شده اش، امکان این که با نام دیگری وارد عربستان شود، اساساً منتفی است.

این خبرسازی عجیب العربیه، یادآور ماجرای امام موسی صدر است که معمر قذافی وی را ربود و مدعی شد که وی در لیبی نیست.

عملیات تروریستی عاملان انتحاری سعودی برابر سفارت ایران در لبنان که منجر به قتل 23 نفر شد

ایران و عربستان سال هاست که در لبنان در رقابت سیاسی هستند. دو سال پیش نیز دو بمبگذار انتحاری از اتباع سعودی یک عملیات تروریستی در برابر سفارت ایران در لبنان انجام داد که رکن آبادی از آن حادثه جان سالم به در برد. در آن عملیات تروریستی، رایزن فرهنگی ایران در لبنان به شهادت رسید.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
3
1
ای خدا ترسم از ان است که این وهابی ها نخبه بزرگ سیاسی ما را به گروگان گرفته و به اسارت گرفته باشند
نظرات بینندگان