arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۳ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴

روزانه 2000 افغان غیرقانونی وارد ایران می‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به دنبال افزایش مهاجرت و فرار هزاران جوان از افغانستان به‌ صورت غیرقانونی، به تازگی مسئول نمایندگی وزارت مهاجران افغانستان در ایران اعلام کرده که هر روز حدود دو هزار مهاجر افغان به شکل غیرقانونی وارد ایران می‌شوند و این آمار در یک ماه گذشته به 60 هزار تن رسیده است.

روزنامه "اطلاعات‌ روز" افغانستان گزارش داد: محمد آصف درزابی، رئیس نمایندگی‎های وزارت امور مهاجران افغانستان مقیم ایران، با تایید این خبر گفته که روزانه تا ۲هزار نفر از افغانستان به شکل غیرقانونی وارد ایران می‎شوند.

به گفته‌ درزابی، در یک ماه گذشته این رقم به مرز ۶۰ هزار نفر رسیده و بیشتر این افراد تلاش می‌کنند از طریق ایران خود را به کشورهای اروپایی برسانند.

درزابی افزوده که شماری از مهاجران که افغانستان را به قصد اروپا ترک می‌کنند، در مسیر در دام آدم‌ربایان می‌افتند یا بر اثر حوادث رانندگی و تیراندازی مأموران مرزی کشورهای مسیر کشته می‌شوند و به مقصد خود هرگز نمی‌رسند.

هم‌چنین درزابی در این اظهارات خود مدعی شده است تلفات مهاجران افغان در ایران در حوادث رانندگی، حوادثی که در محل کار اتفاق می‌افتد یا در اثر تیراندازی مأموران مرزی جان خود را از دست می‌دهند، حدود ۲۰ نفر در هفته است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان