arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۹ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴

وزارت دفاع روسیه: بمباران مواضع داعش در سوریه ادامه خواهد یافت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت دفاع روسیه با دقیق خواندن حملات هوایی جنگنده های این کشور به مواضع گروه تروریستی تکفیری داعش در سوریه که امروز (چهارشنبه) انجام شد، از تداوم این عملیات خبر داد.

ژنرال «ایگور کوناشنکوف» در وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران گفت: چندین موضع داعش هدف قرار گرفته است که بسیار تاثیر گذار بوده است.

وی اظهار کرد: «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه به کشورهای مرتبط با بحران سوریه و سازمان پیمان امنیت جمعی آغاز این حملات را اطلاع داده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه ادامه داد: مراکز نظامی و مخابراتی، تجهیزاتی،جنگ افزارها، پشتیبانی، انبارهای مهمات و سلاح و سوخت هدف حملات هوایی روسیه هستند.

رئیس جمهوری روسیه نیز امروز پس از اخذ موافقت شورای فدراسیون روسیه برای آغاز عملیات نظامی این کشور در خارج از مرزها، گفت: مشارکت و حضور مسکو در سوریه برای مقابله با گروههای تروریستی «موقتی» است.

«ولادیمیر پوتین» خاطر نشان کرد: افراطی های زیادی از کل جهان از جمله روسیه به عراق و سوریه رفته اند تا به داعش بپیوندند. باید این تروریست ها را شکست داد و نباید اجازه داد که این افراطی ها به کشورهای خود بازگردند.

براساس گزارش های انتشار یافته، روسیه افزون بر استقرار 36 فروند جنگنده در پایگاه نظامی لاذقیه، تجهیزات و تسلیحات پیشرفته نیز به سوریه ارسال کرده است که می تواند در عملیات احتمالی نظامیان روسی علیه داعش و دیگر گروه های تروریستی بکار گرفته شود.

روسیه اعلام کرده است، ارتش سوریه تنها نیروی زمینی کارآمد در مبارزه با تروریست ها است و به حمایت نظامی و آموزشی از این نیرو ادامه خواهد داد.

مجلس علیای روسیه، امروز به رییس جمهوری این کشور اجازه داد تا برای مبارزه با داعش از نیروی نظامی استفاده کند.

یک مقام روسیه نیز چهارشنبه از اعزام کارشناسان نظامی این کشور به عراق خبر داد و گفت: روسیه کارشناسان نظامی خود را به مرکز فرماندهی بغداد که بتازگی تاسیس شده، اعزام کرده است.

برخی رسانه های غربی همچنین گزارش کردند که حمله روسیه علیه مواضع داعش در سه استان سوریه انجام شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان