arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۷ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴
تحلیل ولایتی از سخنان روز گذشته حضرت آیت الله خامنه ای:

رهبری به مقامات سعودی هشدار دادند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: بیانات مقام معظم رهبری هشداری برای مقامات و حامیان آل سعود است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: بیانات مقام معظم رهبری هشداری برای مقامات و حامیان آل سعود است.

به گزارش «انتخاب»، "علی اکبر ولایتی" رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با برقرار ارتباط تصویری در اخبار 21 شبکه یک پیرو بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: سعودی‌ها باید در حفظ امنیت و حرمت زائران مراقبت‌های خود را دو چندان می‌کردند .

وی با تاکید بر این که مقامات سعودی به وظایف بین‌المللی و دینی خود عمل نکردند، گفت: مقام معظم رهبری در بیانات اخیرشان به دولت عربستان سعودی هشدار دادند که به وظایف خودش عمل کند و آن‌ها باید هشیار می‌شدند و هشدار را دریافت می‌کردند و همچنین نسبت به تجربیات گذشته باید مراقبت‌های خودشان را دو چندان می‌کردند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به این که عربستان در روزی که تعداد زیادی از حجاج برای انجام مناسک در حرکت بودند، رعایت لازم را نداشتند، افزود:بعد از حادثه عظیم و دردناک منا هنوز آمار مشخصی اعلام نکرده‌اند و آمارهایی با تناقض گویی ارائه دادند که با این کار اعتماد عمومی، بین‌المللی و کشورهای دیگر را از خودشان سلب کردند.

ولایتی با تاکید بر این که یکی از ضرورت‌ها بررسی عدم حفاظت از امنیت حجاج در کمیته حقیقت یاب است، گفت:بیانات مقام معظم رهبری  نه تنها هشداری برای مقامات سعودی است بلکه هشداری برای حامیان آل سعود نیز به حساب می‌آید.

وی اظهار داشت: برخی کشورها و بالاخص آمریکا در منطقه ما و در کشورهایی مانند یمن، سوریه و عراق هرج و مرج ایجاد کرده است که اکنون می‌خواهد هرج و مرج را به سرزمین وحی انتقال دهد

ولایتی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر آن‌ها می‌خواهند کارهایی را که در یمن، عراق، سوریه، لیبی و سومالی و دیگر کشورهای اسلامی انجام داده‌اند اکنون در سرزمین وحی انجام دهند البته ممکن است که یک چنین ایده شیطانی  از اهداف پشت پرده آن‌ها باشد.
نظرات بینندگان