arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴

فاضل میبدی: افرادی که به ظریف می گویند «غلط کردی» از سواد بی بهره اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجه السلام والمسلمین فاضل میبدی استاد حوزه علمیه قم معتقد است که رفتار ظریف با اوباما طبق شرع مقدس اسلام بوده است.

فاضل میبدی در گفتگو با پایگاه خبری «تیک» اظهار داشت:دست دادن آقای ظریف به اوباما عین دستور قرآن است و کاملا منطبق بر شرع مقدس اسلام بوده است، اسلام دستور اکید داده است که چنانچه فردی حتی اگر دشمن شما باشد به شما به نشانه احترام دست دراز کرد، دست او را بفشارید .

وی افزود: همانطور که خدا در قرآن به بندگانش توصیه می کند که برای برطرف کردن خصومت ها از طریق درست اقدام به گفتگو کنید تا کینه ها برطرف شود، بدیهی است که ایران و آمریکا هم از این قائده مستثنا نیستند.

استاد دانشکده مفید قم ادامه داد: ما در دنیا کشورهایی داریم که سالها با هم در جنگ  بودند اما به خاطر حفظ منافعشان خصومت ها را تبدیل به روابط حسنه با حفظ حقوق متقابل کردند،کشور ویتنام و ژاپن مدتها با آمریکا در جنگ بودند اما الان ما مشاهده می کنیم بیشتر کارخانه های آمریکا اجناس تولیدی خود را از طریق این کشور ها تولید و مونتاژ می کنند، این موفقیت نتیجه اندیشه توأم با عقلانیت دولتمردان آن کشور ها بود که منافع ملی را فدای منافع حزبی و تشکیلاتی خود نکردند.

فاضل میبدی تصریح کرد: این کسانی که در مجلس مرتب اقدام به بهانه گیری می کنند، در  حقیقت همان بازندگان انتخابات گذشته هستند که از شکست مجدد در انتخابات پیش رو هراس دارند لذا به هر ریسمانی به جهت بهانه گیری علیه دولت متوسل می شوند.

وی اضافه کرد: همگان می دانند آقای دکتر روحانی از زمان تشکیل دولت شان توانستند با سیاست خارجی مطلوبی که پیش گرفتند ایران را در عرصه بین المللی به قله نزدیک کنند، متأسفانه حامیان فعلی دولت گذشته که امروز در مجلس علیه دولت فعالیت می کنند غافل هستند که ورق پاره های که با سیاست  خارجی غیر مدبرانه دولت قبل تصویب شد، چه تحریم های کمرشکنی بر این ملت تحمیل کرد.

فاضل میبدی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه دکتر روحانی به خاطر فاجعه منا، سفرش را نیمه تمام گذاشت، بدیهی است که آقای ظریف می بایست در آنجا می ماند، چرا که نشست سران کشورها در سازمان ملل که سالی یکبار برگزار می شود در عرصه دیپلماسی بسیار مهم است و این در جهت حفظ منافع ملی است.

وی افزود: متأسفانه بعضی دوستان فکر می کنند که کارها با ایجاد جنجال و هیاهو پیش می رود به نظر من سیاست دولت هم در زمینه مذاکرات با آمریکا و هم فاجعه اخیر در عربستان بسیار هوشمندانه و با حفظ منافع و حقوق ملت ایران بوده است.

وی در پایان افراطیون را به شناخت حقیقی از اسلام دعوت کرد و  گفت: منافع ملی بر منافع فردی و حزبی ارجحیت دارد و نباید آن را فدای امیال حزبی کرد.افرادی که در مجلس به عنوان وکیل ملت به وزیر خارجه ،که رهبری از وی تمجید کرده، می گویند ایشان غلط زیادی کرده که در آغوش رئیس جمهور آمریکا رفته، در حقیقت هم از اخلاق، هم از منطق و هم سواد بی بهره هستند.
نظرات بینندگان