arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۶۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۹ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴

آب 10 تا 30 درصد گران شد

با تصویب شورای اقتصاد، نرخ آب برای مصارف مختلف از 10 تا 30 درصد گران شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، نرخ تعرفه های آب شرب شهری در کاربری های خانگی به ازای هر واحد مسکونی برای بازه مصارف کمتر از 15 متر مکعب در ماه به میزان 10 درصد، برای بازه مصارف از 15 تا 20 متر مکعب در ماه به میزان 15 درصد، برای مصارف بیش از 20 تا 40 متر مکعب در ماه به میزان 20 درصد، برای مصارف بیش از 40 متر مکعب در ماه به میزان 30 درصد و برای کاربری های غیرخانگی به میزان 20 درصد افزایش می یابد.
 
پیش از این قائم مقام وزیر نیرو از احتمال افزایش 20 درصدی قیمت آب طی یک هفته آینده خبر داده بود.
 
بر اساس این مصوبه که نوبخت ابلاغ کرده است، نرخ فروش آب تولیدی آب شیرین کن در ایستگاه های توزیع آب در محل و در ظروف خریداران برای هر لیتر حداکثر 25 ریال تعیین می شود. همچنین نرخ فروش آب شیرین تولیدی بخش خصوصی (آب شیرین کن) که از طریق شبکه توزیع در اختیار مشترکین قرار می گیرد به ازای هر واحد مسکونی تا مصرف 10 متر مکعب در ماه براساس تعرفه آب بهای خانگی محاسبه و برای مصارف مازاد بر آن به ازای هر متر مکعب تا سقف قیمت قرارداد با بخش خصوصی محاسبه و اخذ می گردد.
 
کارمزد دفع فاضلاب برای مشترکین خانگی 70 درصد و غیر خانگی 100 درصد آب بهای مصرفی تعیین می شود. همچنین در ماه های گرم سال (خرداد، تیر، مرداد و شهریور)، برای مصارف غیرخانگی و برای مصارف خانگی طبقه مصرف بالاتر از 25 متر مکعب در ماه، 20 درصد به نرخ آب مصرفی اضافه می شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
5
2
باید بیشتر از اینا گرون بشه . آب تنها چیزیه که من با گران کردنش موافقم
نظرات بینندگان