arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۹۵۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۸ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴

روحانی: باید دیواره تحریم را فرو بریزیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر امروز دوشنبه در جلسه توسعه ظرفیت های سرمایه گذاری در استان مازندران که در مرکز امامت ساری برگزار شد، افزود: یکی از خواص برجام، نمایش وحدت ملی است؛ مساله برجام مساله ای ملی است و همه آمده اند و در کنار هم ایستاده ایم.
روحانی اظهار کرد: اگر می خواهیم کشور ما در برابر توطئه های احتمالی دشمن نفوذ ناپذیر باشد، باید قدرتمند باشیم؛ اگر خیل عظیمی از بیکاران در کشور داشته باشیم، همه می توانند نفوذ کنند.
رئیس جمهوری ادامه داد: اگر در کشور قدرت اقتصادی خوب و اشتغال به وجود بیاوریم و در بازارهای صادراتی هدف، حضور پیدا کنیم و با واحدهای تولیدی بزرگ رقابت کنیم، راه نفوذ را بسته ایم.
روحانی تصریح کرد: همه تلاش های دولت این است که تحریم ها برداشته شود؛ اگر می خواهیم مسایل توسعه کشور را حل کنیم مگر می شود با دنیا رابطه ای درست نداشته باشیم؛ اگر مسیر تعامل بانکی قفل باشد، خیلی از کارها برای کارآفرینان و بخش های مختلف سخت می شود .
وی ادامه داد: در این شرایط دولت وظیفه اش این است که این موانع را بردارد و اطمینان دهد که در زمینه مسایل کلان اقتصادی شرایط را تسهیل کنیم.
رییس جمهوری گفت: اکنون نیاز به تغییراتی داریم که دولت در شش ماهه دوم سال جاری بسته ای را آماده کرده است که در هفته جاری کلیات آن را توضیح خواهم داد و تیم اقتصادی دولت نیز جزییات این بسته را تشریح خواهد کرد.
روحانی اضافه کرد: در مورد این بسته بحث های فراوانی انجام شده است که ما در این زمینه برنامه ای کوتاه مدت و برنامه ای بلند مدت داریم؛ در برنامه های بلند مدت، طرح های بزرگی در زمینه زیرساخت ها و طرح های مهمی در بخش حمل و نقل و در بخش ریلی نیز قدم های بزرگی باید برداریم .
وی گفت :در زمینه آب کشور اقدامات خوبی انجام داده ایم و 10 میلیارد دلار در چهار تا پنج سال آینده در بخش آب کشور اعتبار صرف خواهیم کرد.
وی در زمینه بخش کشاورزی گفت: دولت در این زمینه قدم های خوبی برداشته است، به طوری که در سال گذشته حدود 2 میلیارد دلار محصولات غذایی کمتر وارد کشور کردیم که این راهبرد در شرایط تحریم خیلی مهم بوده است.
روحانی افزود: ما در سال 100 تا 150 میلیارد دلار نیاز به سرمایه گذاری در کشور داریم و از سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت می کنیم که در ایران سرمایه گذاری کنند.
رییس جمهوری گفت: ما اکنون هم به سرمایه و هم به فناوری نیاز داریم و چاره ای جز اتخاذ این راهبرد نداریم.
وی افزود: اگر می خواهیم انسجام ملی داشته باشیم نباید هر روز در کشور دعوا راه بیاندازیم؛ ملت ایران منسجم و متحد است و در مساله برجام که مساله ای ملی است، همه حمایت کردند به طوری که برجام یکی از نمایش های انسجام ایرانیان خارج از کشور بوده است؛ کسی نباید تردید کند که دیواره های تحریم پیش روی کشور باید برداشته شود و ما می خواهیم این دیوار فرو بریزد.
روحانی گفت: در برداشتن تحریم همه باید افتخار و مشارکت کنند؛ همه باید دست به دست هم دهیم؛ شرایط کنونی شرایطی است که فضا را ما آماده می کنیم تا هماهنگی ها بیشتر شود و متحد می شویم؛ وقتی که ما متحد شویم کسی تصمیم نمی گیرد به کشور ما نگاهی بد داشته باشد، و همه کشورها با ایران تعامل می کنند که چگونه سرمایه گذاری در کشور ما داشته باشند و در موضوعات منطقه مشورت می کنند.
وی تصریح کرد: شرایط ما برای ماه های آینده بهتر است و برای سال آینده همه برنامه ریزی ها این است که سالی بهتر برای ما و اقتصاد ما خواهد بود که تحقق این امر مهم نیازمند حمایت ، حضور و کمک همه ملت می باشد.
روحانی ظرفیت استان مازندران را بسیار مطلوب دانست و بر ضرورت بکارگیری همه ظرفیت ها تاکید کرد.
رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در بیست و سومین سفر استانی صبح امروز دوشنبه به مازندران سفر کردند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: تحریم ، دیوار ، بازار
نظرات بینندگان