arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴

گمانه زنی بذرپاش از عمر برجام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون برجام در صفحه اجتماعی خود آورده است: برجام در آمریکا فقط با شخص اوباما توافق شده است؛ حال باید همه ارکان کشور از جمله مجلس را پای توافقی ببریم که طرف مقابل آن فقط رئیس جمهور آمریکا است.

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در صفحه اجتماعی خود مطلبی در خصوص برجام منتشر کرد.

در این مطلب آمده است: برجام در مجلس آمریکا به تصویب نرسید و مجلس نمایندگان و سنای آمریکا آن را تایید نکردند یعنی برجام در آمریکا فقط با شخص اوباما توافق شده است.

در ادامه مطلب آمده است: اوباما حداکثر یک سال دیگر رئیس جمهور آمریکا است و شعار سایر کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا لغو برجام است.

وی در این مطلب تصریح کرد: برجام در بهترین حالت تا سال آینده اگر اتفاق خاصی رخ ندهد از طرف آمریکایی ها قابل اجرا است.

عضو کمیسیون برجام در این مطلب آورده است: رئیس جمهور آمریکا با استفاده از اختیارات خود برخی از تحریم های ثانویه هسته ای ایران را دستور موقت توقف اجرای آن را صادر خواهد نمود.

وی ادامه داده است: ذکر این نکته لازم است که اجرای تعهدات طرف ایرانی در موضوع نطنز، فردو، آب سنگین اراک و موارد دیگر در کمتر از ۲ ماه انجام خواهد شد.

نماینده تهران تاکید کرد: است حال به نظر ما باید همه ارکان کشور از جمله مجلس را پای توافقی ببریم که طرف مقابل آن فقط رئیس جمهور آمریکا است که حداکثر یک سال دیگر در این سمت باقی خواهد ماند.

وی گفته است: نکته قابل توجه اینکه دولت به مجلس لایحه برجام را ارسال نکرد و از طرف دیگر هم، در برجام هیچ شرطی برای تصویب مجلس ایران دیده نشده است.

به گفته بذرپاش اگر دولت می خواست قانونی عمل می کرد باید برجام را به صورت لایحه به مجلس ارسال می نمود. کجای این نکات غیر منطقی است که برخی آن را به باد توهین و ناسزا می گیرند.

منبع: مهر
برچسب ها: برجام ، شعار ، توافق ، کاندیدا
نظرات بینندگان