arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۷ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴

کشف 19 هزار لیتر مشروبات الکلی در استان اردبیل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت‌ الاسلام محمدعلی قاصدی در همایش روحانیون در اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار پرونده در دادگستری استان اردبیل رسیدگی شده که این تعداد پرونده یک چهارم جمعیت استان را شامل می‌شود که در طول یک سال به مراجع قضایی مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه به همین نسبت در کشورمان نیز ورودی پرونده به مراجع دادگستری را شاهد بودیم، افزود: ماهانه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و در طول سال نیز بیش از ۱۵ میلیون پرونده به مراجع قضایی در کشور ارجاع داده می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با ارائه آماری از برخی نابهنجاری‌های اجتماعی گفت: در سال گذشته کشفیات مشروبات الکلی ما حدود ۱۹ هزار لیتر بوده به طوری که ۲ هزار پرونده قاچاق مشروبات الکلی نیز در ۶ ماهه امسال اعم از تهیه و توزیع مشروبات الکلی در مراجع قضایی شاهد هستیم.

قاصدی ثبت ۲۵ هزار پرونده ضرب و جرح، اهانت و سرقت را نیز یادآور شد و تصریح کرد: در ۶ ماهه امسال ۲هزار پرونده تقاضای طلاق توافقی به انجام رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه ضرب و جرح، توهین، تخریب و سرقت از جرایم پر تکرار در استان اردبیل است، ادامه داد: در نیمه اول امسال بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ پرونده ضرب و جرح، ۳ هزار و ۳۵۰۰ پرونده توهین و اهانت، ۳ هزار و ۵۰۰ پرونده سرقت در مراجع قضایی به ثبت رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اعلام اینکه ۴۲ درصد زندانیان استان را محکومان جرایم مواد مخدر تشکیل می‌دهند، یادآور شد: از ۲۸۰۰ نفر زندانی در استان ۴۲ درصد آنها به خاطر تهیه، توزیع و قاچاق مواد مخدر دستگیر شده و در زندان به سر می‌برند.

قاصدی با بیان اینکه در نیمه اول امسال ۱۱ هزار پرونده مربوط به مواد مخدر در دادگاه انقلاب رسیدگی شده است، عنوان کرد: در سال گذشته ۳ هزار و ۳۰۰ پرونده مشروبات الکلی نیز مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با یادآوری اینکه این همه بزه و ناهنجاری حکایت از وضعیت نامناسب اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی ما دارد، افزود: این اشتباه بزرگی است که فکر کنیم تنها با برخورد نظامی و قضایی می‌توان آسیب‌ها را برطرف کرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت:‌ متاسفانه در برخی مجالس عروسی ما مصرف مشروبات الکلی رایج شده و به یک فرهنگ غلط مبدل شده است و جالب اینجاست که قبح مصرف مواد مخدر و مصرف مشروبات الکلی شکسته شده و به یک وضعیت عادی تبدیل شده است.

قاصدی بیان کرد: ما به یک پرونده‌ای برخورد کردیم که یک گروه در اردبیل با تولید مشروبات دست‌ساز اقدام به عرضه می‌کردند.

این مسئول یادآور شد: این جای تاسف است که در شهر دار‌الارشاد اردبیل عده‌ای به دنبال چنین سوء استفاده‌ها و اقداماتی هستند در حالی که نیروی انتظامی و دستگاه قضا به تنهایی قادر نیست با چنین تخلفاتی برخورد کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ضرورت هوشیاری و مراقبت خانواده‌ها را در این مسائل یادآور شد و ادامه داد: انتظار می‌رود در این زمینه همه پای کار بیایند و در صحنه حضور داشته باشند.

نظرات بینندگان