arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۳۲۱
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۴ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴

شیخ علی سلمان: اتهام های وارده به من بی اساس است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به نقل از پایگاه خبری العهد ، جلسه دادگاه شیخ علی سلمان روحانی برجسته بحرینی امروز چهارشنبه برگزارشد و دادگاه پس از شنیدن اظهارات وی ، ادامه جلسه دادگاه را به 12 نوامبر (21 آبان ماه) موکول کرد.
جلسه دادرسی شیخ علی سلمان درحالی برگزار شد که دادگاه در آغاز جلسه یکی از وکلای وی را اخراج کرد.
شیخ علی سلمان در این دادگاه تمامی اتهامات وارده به خود را رد کرده و تاکید نمود که فعالیت مخالفان دولت مسالمت آمیز است.
وی درمقابل قاضی گفت: جامعه جهانی از مساله من آگاه است و جهان حکم بی گناهی من ونادرستی اتهامات ناروای سیاسی که به من زده شده را صادرخواهد کرد.
شیخ سلمان در ادامه افزود: ما به عنوان مخالفان سیاسی همواره آماده گفت و گو هستیم و وظیفه ملی من حکم می کند تا برای دست یافتن به یک راه مسالمت آمیز از طریق گفت و گو تلاش کنم.
وی در پایان با تاکید بر مسالمت آمیز بودن فعالیت مخالفان بحرینی گفت: من به فعالیت های سیاسی صلح آمیز خود تا رسیدن به دموکراسی ادامه خواهم داد.
رژیم آل خلیفه در 29 دسامبر 2014 (8 دی 93) شیخ علی سلمان را دستگیر کرد و او تا 16 ژوئن 2015 در بازداشت بسر می برد تا آنکه دادگاه جنایی بحرین سه اتهام در خصوص آزادی بیان به او وارد کرد و وی را به چهار سال زندان محکوم کرد.
بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال 2011 میلادی تاکنون شاهد موجی از اعتراضات از سوی مردم آن کشور است که خواستار اصلاحات سیاسی هستند.
رژیم آل خلیفه به کمک نظامیان سعودی و مأموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره و نظامیان دیگر کشورهای عربی که در بحرین مستقر شده اند، اعتراضات مردمی این کشور را سرکوب می کنند.
بر اساس اسناد منتشره در پایگاه ویکی لیکس، رژیم بحرین در سال 2012 برای سرکوب مخالفان از کشورهای مغرب و اردن نیز درخواست کمک نظامی کرده بود که با موافقت این دو کشور روبرو شد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: دادگاه ، اتهام ، دادرسی ، شیخ
نظرات بینندگان