arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۷ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴

انهدام 40 موضع داعش توسط جنگنده های روس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده بمب افکن های این کشور در جدیدترین حملات خود 40 موضع گروه تروریستی داعش را در چند استان سوریه منهدم کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوا فضا روسیه 41 حمله را علیه 40 موضع گروه تروریستی داعش در استان های حلب، ادلب، لاذقیه، حماه و دیرالزور انجام داد.

ایگور کناشنکوف روز چهارشنبه در مسکو گفت: بمب افکن های SU-24 (سوخو 24) حملات دقیقی را علیه تاسیسات مورد استفاده عوامل داعش نزدیک شهر حلب انجام دادند. عوامل داعش از این مکان ها برای کار گذاشتن مواد انفجاری در ماشین های انتحاری استفاده می کردند. به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: داعشی ها قصد داشتند از این خودروها برای انجام حملات تروریستی در سراسر سوریه و همچین مواضع ارتش سوریه استفاده کنند.

وزارت دفاع روسیه هفتم مهرماه فرمان پرواز جنگنده ها و بالگردهای روسی را بر فراز آسمان سوریه و آتشباری مواضع تروریست ها به ویژه داعش صادر کرد.

در روزهای گذشته، عملیات هماهنگ مسکو با دمشق علیه تروریست ها در خاک سوریه با دهها پرواز از پایگاه هوایی حمیمیم واقع در سوریه، ضربات سنگینی را بر گروه های تروریستی وارد کرده است.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، قطر، عربستان و ترکیه، کشورهای عضو اردوگاه ضدسوری، که 5 سال پیش با سازماندهی گروه های تروریستی و تکفیری بویژه داعش و جبهه النصره علیه دولت سوریه، زمینه ساز بروز جنگ داخلی و درگیری در این کشور شدند، اخیرا در آنکارا با انتشار بیانیه مشترکی از مسکو خواسته بودند که عملیات در حال انجام علیه تروریست ها در سوریه را هر چه زودتر متوقف کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان