arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۱ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴

نزدیک‌ترین کتابخانه به ما کجاست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
در سامانه اطلس کتابخانه‌های عمومی کشور که به صورت آنلاین از طریق اینترنت قابل دسترسی است، کاربران در هر نقطه‌ای می‌توانند موقعیت جغرافیایی کتابخانه‌های عمومی کشور را بر روی رایانه خود مشاهده کنند و به جست‌وجوی کتاب بپردازند.
 
شمس‌الله فلاح، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، با بیان این مطلب در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با آغاز به کار این سامانه کلیه اعضای کتابخانه‌ها و علاقه‌مندان کتاب و کتاب‌خوانی در سراسر کشور می‌توانند با استفاده از جست‌وجوی نام کتابخانه و یا از روی نقشه و ماهواره به آسانی نسبت به مکان‌یابی سریع کتابخانه عمومی مورد نظر خود مبادرت ورزند.
 
او افزود: با مشخص شدن محل زندگی کاربر بر روی نقشه، فهرستی از نزدیک‌ترین کتابخانه‌ها به محل سکونت وی مشخص می‌شود.
 
فلاح خاطرنشان کرد: با لینکی که در زیر نام هر کتابخانه وجود دارد، کتاب‌ها و منابع اطلاعاتی آن کتابخانه‌ قابل جست‌وجوست و کاربران قادر هستند منابع اطلاعاتی خود را در تمام کتابخانه‌های کشور یا یک استان خاص جست‌وجو کنند.
 
سامانه اطلس کتابخانه‌های عمومی کشور به آدرس http://atlas.iranpl.ir هم‌اکنون از طریق شبکه اینترنت برای علاقه‌مندان قابل استفاده است. کتابخانه‌های عمومی استان البرز نیز در این سامانه قابل جست‌وجو و مشاهده هستند.
 
سامانه اطلس متعلق به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است و کلیه مراحل مربوط به تحلیل، طراحی، پیاده‌سازی و راه‌اندازی این سیستم در اداره کل فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انجام شده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان