arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴

نبرد توامان در صلاح‌الدین و الانبار داعش را فلج کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«حسن عبدالهادی»، مشاور دبیرکل گروهان‌های سید الشهداء، یکی از گروه‌های مقاومت   در بغداد با تاکید بر اینکه عملیات نظامی ضد داعش در بیجی تا زمان رسیدن به پیروزی کامل ادامه دارد، گفت: اتخاذ راهبرد توأمان در جبهه‌های نبرد و نقشه‌های بررسی شده از سوی فرماندهان عالیرتبه بسیج مردمی و نیروهای امنیتی، عراق نبردها در بیجی را به نفع نیروهای عراقی یکسره کرد.

وی افزود: فرماندهان عالیرتبه بسیج مردمی و نیروهای امنیتی با توجه به تجربیاتی که در نبردهای پیشین داشتند متوجه شدند در شرایطی که نیروهای مشترک عراقی به پیشروی در جبهه‌هایی مشخص دست می‌یابند، تروریست‌های داعش برای کاستن از فشارهایی که تحت آن قرار گرفته‌اند، جبهه جدیدی را باز می‌کنند.

این مسئول گروهان‌های سید الشهداء عراق گفت: همین شیوه را تروریست‌ها در بیجی و الانبار بکارگرفته بودند، هنگامی که شاهد پیشروی نیروهای امنیتی در جبهه الانبار بودند، جبهه دیگری در بیجی باز می‌کردند و بالعکس آن نیز درست است.

وی افزود: بدین شکل نیروهای مشترک عراق راهبرد توامان در روند عملیات‌های نظامی ضد داعش پی گرفتند به گونه‌ای که عملیاتی به سوی الرمادی و البوفراج جریان داشت و همزمان عملیات در بیجی از همه محورها ادامه یافت که مهم‌ترین آن محور شهرک چینی به سوی پالایشگاه بیجی بود و بدین ترتیب داعش از نبرد همزمان در دو جبهه عاجز مانده است.

عبدالهادی گفت: عملیات در بیجی روند درست خود را پیش گرفته و طبق نقشه‌های بررسی شده از سوی فرماندهان ارشد بسیج مردمی و دستگاه‌های امنیتی پیش می‌رود.

وی تاکید کرد : پیروزی کامل در بیجی حتمی است و عملیات در بیجی از سوی دستگاه‌های امنیتی عراق و گروه‌های مقاومت عضو بسیج مردمی در حال نهایی شدن است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان