arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۹ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴

یارانه مهرماه واریز و قابل برداشت شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
پنجاه و ششمین مرحله یارانه از یارانه نقدی از بامداد امروز -دوشنبه- به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت شد.
 
به گزارش ایسنا، یارانه مهر ماه در حالی به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است که به نظر می رسد در این ماه کمتر از 74 میلیون نفر یارانه دریافت کرده باشند.
 
این درحالی است که با توجه به کاهش سقف منابع توزیع نقدی به 39 هزار میلیارد تومان در قانون بودجه امسال دولت باید برای تامین منابع لازم، حدود شش میلیون نفر را از مجموع بیش از 76 میلیون نفری که یارانه دریافت می کنند حذف کند.
 
بر این اساس تاکنون یارانه بیش از دو میلیون نفر قطع شده و بنابر گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید چهار میلیون نفر دیگر حذف شوند.
 
اما به دنبال واریز یارانه در هر ماه و حذف تعدادی از یارانه بگیران، خانوارهای معترض می‌توانند به مدت دو ماه با مراجعه به سامانه yaraneh10.ir ضمن آگاهی از علت حذف، درخواست خود را برای بررسی برگشت مجدد به لیست یارانه بگیران اعلام کنند. این در حالی است که تاکنون از بین حذف شدگان، یارانه حدود 300 هزار نفر مجدد برقرار شده است.
 
هزینه پرداختی به یارانه بگیران برای دولت در هر ماه به حدود3400 میلیارد تومان می‌رسد؛ هزینه‌ای که از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از مرز 200 هزار میلیارد تومان گذشته است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان