arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴
الجریده کویت:

پیشروی های مهم ارتش سوریه با کمک ایران و روسیه / این روزها برای سوریه و اسد تعیین کننده است

بشار اسد رئیس جمهور سوریه با حمایتهای مستقیم نظامی ایران و روسیه دستاورد هایی را در استان حلب محقق کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پیشروی های مهم ارتش سوریه با کمک ایران و روسیه / این روزها برای سوریه و اسد تعیین کننده است
روزنامه الجریده کویت نوشت: بشار اسد رئیس جمهور سوریه با حمایتهای مستقیم نظامی ایران و روسیه دستاورد هایی را در استان حلب محقق کرده است.

به گزارش «انتخاب»، ارتش سوریه در میدانهای درگیری حومه حلب پیشرویهایی را داشته است و ظاهرا این درگیریها با هدف تعیین سرنوشت درگیریهای موجود در این کشور است اما آمریکا بار دیگر از اطمینان خود در زمینه شکست بشار اسد در این میدانهای درگیری خبرداد.

این روزنامه عرب زبان نوشت: این در حالی است که نیروهای ارتش سوریه که از سوی جنگجویان ایرانی و نیروهای حزب الله لبنان حمایت و از سوی جنگنده های روسی پشتیبانی می شوند پیشرویهایی را در جنوب حلب محقق ساخته اند، به طوری که روستاهای الوضیحی و السابقیه و شغیدله را آزاد کرده و به نزدیکیهای شهرک الحاضر رسیده اند.

همزمان با این پیشرویهای ارتش سوریه حملات هوایی توسط جنگنده بمب افکن های روسی و سوری بر شهرها و شهرکها و روستاهای غرب و جنوب حلب شدت گرفته است.

گفتنی است درگیریهای موجود در جنوب حلب به کشته شدن حد اقل هفده فرد مسلح مخالفان سوری و هشت نیروی ارتش سوریه و هم پیمانان آن انجامید.

از سوی دیگر مرکز حقوق بشر سوریه اعلام کرد: سه فرمانده گروه جبهه النصره در حمله هوایی به شهر حلب کشته شدند.

این مرکز افزود: دو فرمانده جبهه النصره که هویت عربی دارند با هدف قرار گرفتن خودروی حامل آنها در منطقه مرزی بین غرب حلب و حومه ادلب کشته شدند. تاکنون مشخص نشده است که جنگنده ای که این خودرو را هدف قرار داد آیا متعلق به ائتلاف آمریکا بوده است یا اینکه وابسته به ناوگان هوایی سوریه است؟

از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه دیروز حمله جدیدی را که شدیدتر از عملیات سه روز پیش است به شمال حمص آغاز کرده است. جنگنده ها و بالگردهای روسی نیروهای سوریه را در این حملات پشتیبانی می کنند.

از سوی دیگر بارک اوباما رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: سیاستهای ایران و روسیه در سوریه با شکست مواجه خواهد شد زیرا حمایت از بشار اسد محکوم به شکست است.

اوباما بار دیگرتاکید کرد : تنها نقطه تفاهم بین آمریکا و روسیه در زمینه سوریه کیفیت و چگونگی ممانعت از برخورد جنگنده های شرکت کننده در حملات سوریه است.

وی افزود:‌ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه فکر می کند اگر سیاست خود را در پنج سال گذشته که حمایت از بشار اسد است ادامه دهد مشکل حل خواهد شد .

اوباما ادامه داد: ایران نیز همانند روسیه می خواهد این سیاست پنج ساله خود در حمایت از بشار اسد را ادامه دهد اما هر دوی این سیاستها موفق نخواهد شد.
نظرات بینندگان