arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۴ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴
سبحانی در کمیته مدیریت فولاد مبارکه تأکید کرد:

بايد از کمترين امکانات، بيشترين و بهترين بهره را ببريم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جلسه کميته مديريت فولاد مبارکه با حضور مدير عامل، معاونين و مديران نواحي توليدي و ستادي فولاد مبارکه روز شنبه هجدهم مهرماه برگزار شد و پس از اينکه معاونين و مديران گزارش عملکرد و مباحث جاري نواحي و قسمت هاي تحت سرپرستي خود را ارايه نمودند، دکتر سبحاني مدير عامل فولاد مبارکه راهکارهاي حضور در بازارهاي داخلي و خارجي و راهبردهاي مناسب براي مقابله با رکود در بازار جهاني فولاد را تبيين نمود.

دکتر بهرام سبحاني با اشاره به اهميت توجه به مديريت هزينه ها ، توليد محصول متنوع و رقابتيتر کردن قيمت تمام شده گفت: در بسياري  مواقع علي رغم تصور سطحي و شرايط نامناسب موجود، سازمانهايي هستند که با تغيير راهبردها و کنترل هزينه ها در سختترين شرايط هم توليد وامور خود را مديريت ميکنند تا از شيب هاي تند رکود عبور کنند و درکورس رقابت باقي ميمانند گرچه که ممکن است  در برخي  مقاطع سود کمتري را حاصل کنند و يا حتي بعضاً بدون سود محصول را به فروش برسانند ولي آنچه مسلم است اين است که آنها رسيدن به شرايط مطلوب به بقاي خود ادامه مي دهند.

مدير عامل فولاد مبارکه خاطر نشان کرد: با توجه به شرايط بازار همانگونه که پيش از اين هم تأکيد شده است بايد  هدف را بر روي بازارهاي صادراتي متمرکز کنيم و خيلي محکمتر از قبل گام برداريم. اگر نياز است کارگروه هاي تخصصي تري در واحدها و نواحي تشکيل دهيم و در زمينههاي مختلف از جمله هزينه هاي توليد و هزينه هاي جاري را بيش از پيش مديريت کنيم. اين امر قطعاً با اقدامات يک گروه يا واحد، امکان پذير نيست.نبايد فراموش کرد، فولاد کشور وحضور در کورس رقابت به برنامهريزي بهتر،کارو تلاش بيشتر، و اقدامات اجرايي نياز دارد بايد بصورت يک نهضت يکپارچه و با ارادهاي قوي  در همه بخشها  نسبت به کاهش هزينه ها اقدام کنيم. بايد از کمترين امکانات، بيشترين و بهترين بهره را ببريم.

وي ضمن تأکيد بر اهميت شناسايي مشکلات تصريح کرد:براي بهبود وضعيت صنعت فولاد کشور بايد درد را شناخت و براي علاج آن راهکارهاي صحيح و کار آمد  ارائه نمود. بايد براي همه فعاليتها و نتايج آن گزارشات دقيق و صحيح و کارگشا تهيه شود گزارشاتي که نقاط قوت و ضعف را بطور دقيق نشان دهد .اطلاعات و گزارشاتي که به همه مديران و کارکنان شرايط سازمان را به طور ملموس اطلاع رساني نمايد و در نتيجه آنها بتوانند با استناد برآنها هزينه هاي جانبي و مازاد را کنترل کنند.در نظر داشته باشيم. فقط زماني ميتوانيم در اين راه موفق باشيم که همه سازمان بطور فراگير در اين راه با همبستگي کامل گام بردارند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود از ارتقاء کيفيت محصولات شرکت بعنوان يکي ديگر از راهکارهاي حضور در چرخه رقابت ياد کرد و گفت: اين خيلي مهم است که بتوانيم انواع و اقسام ورقهاي فولادي در عرض و ضخامت هاي متفاوت را با بهترين کيفيت، براي مشتريان خود با قيمت تمام شده رقابتيتر توليد کنيم . قدر مسلم اين است که مشتريان از منابعي محصولات مورد نياز خود را تأمين خواهند کرد که نياز حداکثري آنها را در همه زمينه ها پاسخگو باشد اکنون زمان بازاريابي بهتر، توليد متنوع و کيفي تر از جمله توليد ورقهاي استيل،آجدار، ضد زنگ با ارزش افزوده بيشتر است.

مطمئن باشيم در اين بازار ضعيف معجزهاي رخ نخواهد داد مگر اينکه  استراتژي خودمان را  به منظور پاسخگويي به مشتريان تغيير دهيم. از آنجايي که رقباي قدرتمندي داريم بايد به فکر تأمين و جلب رضايت مشتريان بيشتر باشيم.

وي خاطر نشان کرد: با همين تجهيزات موجود ما ميتوانيم محصولاتي را توليد کنيم که ارزش افزوده و بهروه وري بيشتري را به بار آورد به خاطر داشته باشيم، کنترل و يا تعيين قيمت هزينه هاي انرژي و مواد اوليه در اختيار ما نيست اما کنترل و مديريت هزينه هاي سازمان و ساير کارهايي که اشاره شد در توان و اختيار ماست.
نظرات بینندگان