arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴

کشته شدن سه نیروی روس در سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری رویترز امروز(سه‌شنبه) به نقل از یک منبع نظامی حامی دولت سوریه گزارش داد، دست کم سه نیروی روس که در کنار نیروهای دولتی سوریه در درگیری‌ها شرکت داشته‌اند به دنبال اصابت یک گلوله توپ به موضع این نیروها در استان لاذقیه کشته شدند.

همچنین این منبع به خبرگزاری رویترز گفت که در این حمله چند سرباز روس دیگر نیز زخمی شده‌اند.

در صورت تایید شدن این حادثه که به گفته منبع یاد شده دوشنبه شب رخ داده، این نخستین تلفات روس‌ها در سوریه از زمان آغاز حملات هوایی روسیه علیه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه در 30 سپتامبر خواهد بود.

خبرگزاری رویترز در گزارش خود عنوان کرده که نتوانسته به مقام‌های سوری به منظور اظهار نظر درباره این گزارش دسترسی پیدا کند و وزارت دفاع روسیه نیز به درخواست برای اظهارنظر در این زمینه پاسخ نداده است.

رامی عبدالرحمان، رئیس گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه واقع در لندن به رویترز عنوان کرد، منابع وی در منطقه کشته شدن روس‌ها را در یک حمله تایید کرده‌اند اما از تعداد این تلفات اطلاع ندارد. وی گفت که اعتقاد دارد این نیروها نظامیان متعارف روس نبوده‌اند بلکه نیروهای روس داوطلب بوده‌اند.

منبع حامی دولت سوریه که از تحولات نظامی در سوریه آگاهی داشته به خبرگزاری رویترز گفت، گلوله توپ به موضع این نیروها در منطقه یونس نبی اصابت کرده و دست کم 20 نیروی روس در زمان این حادثه در آنجا حضور داشته‌اند.

وی به رویترز عنوان کرد: به احتمال 90 درصد این گلوله توپ توسط شبه‌نظامیان تروریست شلیک شده است.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان