arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴

توسعه مبادلات کشاورزی جنوب کرمان با ارمنستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دکتر سیدیعقوب موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در نشست مشترک هیئت اعزامی سازمان با سفارت ایران در ارمنستان بر توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری این منطقه با ارمنستان تأکید شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، دکتر سیدیعقوب موسوی در تشریح سفر خود به ارمنستان اظهار داشت: هیئت اداری تجاری بخش کشاورزی منطقه شامل رئیس، معاون بهبود تولیدات گیاهی و دو نفر از مدیران سازمان جهاد کشاورزی جنوب به اتفاق 9 نفر از فعالان بخش کشاورزی به کشور ارمنستان سفر کردند.
وی با اشاره به ملاقات با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و رایزنان اقتصادی و بازرگانی سفارت بیان داشت: همچنین این هیئت در جمع بیش از 40 نفر از کارگزاران و تجار بخش اقتصادی کشور حضور یافتند.
موسوی تصریح کرد: در این جمع طی جلسه دو ساعته پیرامون مسائل و مشکلات موجود و ارائه راه حل‎های توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری در بخش‎های گوناگون به ویژه کشاورزی جنوب کرمان بحث و تبادل نظر شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: در نشست با کارگزاران و تجار بخش اقتصادی کشاورزی منطقه جیرفت و کهنوج محور اصلی گفت‎وگوها بوده است.
وی افزود: در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‎المللی ایروان نیز که با حضور نخست‎وزیر و جمعی از وزرای کابینه دولت ارمنستان و همچنین وزیر اقتصاد برگزار شد با نخست وزیر دیدار کردیم.
موسوی عنوان کرد: از جمله مهم‎ترین مباحث مطروحه در این سفر گفت‎وگو پیرامون تعدیل و یا حذف عوارض خاک، تعرفه‎های گمرکی، نحوه مبادله ارز بین دو کشور و همچنین نحوه همکاری تجاری بر سه پایه ثبات قیمت، کیفیت و کمیت محصول عرضه شده، طی زمان قرارداد است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در جلسه مذکور به عنوان نماینده عالی رتبه وزارت جهاد کشاورزی برای تحکیم روابط اقتصادی در بخش تولید و بازرگانی کشاورزی قول همکاری دادیم.
وی با بیان اینکه همچنین ما خواستار همکاری صمیمانه طرف ارمنی در چارچوب قوانین و عرف بین‎المللی شدیم، اضافه کرد: در ادامه سفر کاری هیئت ایرانی امروز در نشست مشترک با تجار روسیه و ترکیه نشست مشترک دارد.
موسوی خاطرنشان کرد: همچنین سرپرست هیئت ایرانی خواستار تفاهمنامه چهارجانبه بین تولیدکنندگان و سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از یک طرف و سفارت ارمنستان و تجار ارمنی از سوی دیگر شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار داشت: پیشنهاد بعدی تهیه پروتکل همکاری ایران با اوراسیا در بخش کشاورزی بوده است.
 
 
توسعه مبادلات کشاورزی جنوب کرمان با ارمنستان

توسعه مبادلات کشاورزی جنوب کرمان با ارمنستان

نظرات بینندگان