arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴

فرناندز: من به عهد خود با مردم آرژانتین وفا کردم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور فعلی آرژانتین در ساعت 12:15 به وقت محلی در این کشور، برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید آرژانتین به پای صندوق رای رفت.

وی که برگه رأی خود را در مدرسه «بانوی ما، فاطمه» در استان «سانتا کروز» در جنوب آرژانتین به صندوق انداخت، عنوان کرد که به عهد خود با «نستور کرشنر» رئیس‌جمهور سابق آرژانتین که شریک زندگی وی نیز بوده، وفا کرده است.

«فرناندز» در این رابطه افزود که «نستور کرشنر» همواره مرا به شرکت در روند رأی گیری تشویق می‌کرد و من نیز همیشه از این اقدام در چارچوب یک عمل دموکراتیک استقبال می‌کردم؛ اما این بار حس خاصی دارم و احساس می‌کنم که به عهد خود با او وفا کرده‌ام.

رئیس‌جمهور آرژانتین تصریح کرد که مردم این کشور همواره در بحبوحه یک بحران عظیم پای صندوق‌های رأی حاضر شده‌اند اما امروز پس از 3 دوره متوالی شاهد آرژانتینی آرام و به دور از مشکلات اقتصادی هستیم که راه توسعه را در پیش گرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که من بسیار خوشحال و هیجان‌زده هستم زیرا مفتخرم که نه تنها به عهد خود با «نستور» بلکه به عهد خود با تمامی مردم آرژانتین وفا کردم.

«فرناندز» در پایان اعتماد خود به پیروزی «دنیل سیولی» کاندیدای حزب حاکم «جبهه برای پیروزی» در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین را ابراز کرد و اظهار داشت که پیروزی وی شکست بزرگی برای اپوزیسیون این کشور رقم خواهد زد.

راساس اعلام شورای ملی انتخابات آرژانتین 32 میلیون و 64 هزار و 323 نفر از مردم آرژانتین امروز برای انتخاب رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور، 24 نماینده مجلس سنا، 120 نماینده مجلس شورای ملی و 43 نماینده پارلمان بازار مشترک جنوب (مرکوسور) به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

«دنیل سیولی» از حزب حاکم «جبهه برای پیروزی»، «مائوریسیو ماکری» از ائتلاف موسوم به «تغییر بدهیم»، «سرخیو ماسا» از ائتلاف «آرژانتین جدید»، «مارگاریتا استولبیزر» از «حزب ترقی‌خواه مدنی و اجتماعی»، «نیکلاس دل کانیو» از حزب چپ‌گرای «کارگران» و «آدولفو رودریگز ساآ» از ائتلاف «تعهد فدرال» به ترتیب اخذ آراء در انتخابات مقدماتی، 6 کاندیدای شرکت در انتخابات عمومی ریاست جمهوری آرژانتین هستند.

بر طبق آخرین نظرسنجی صورت گرفته که هفته گذشته منتشر شد، «دنیل سیولی» با کسب 41 درصد آراء نفر اول و «مائورسیو ماکری» نیز با کسب 28 درصد آراء نفر دوم است.

«سیولی» برای پیروزی در این انتخابات به کسب 45 درصد آراء نیاز دارد و یا حداقل باید با اختلاف 10 رده‌ای از رقیب بعدی خود 40 درصد آراء را کسب کند؛ در غیر این صورت انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین به دور دوم کشیده خواهد شد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان