arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۸۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۸ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۰
با اشاره به تحولات منطقه ؛

هاشمي رفسنجاني: روش‌هاي مبتني بر سركوب در دراز‌مدت جواب نمي‌دهد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از استانداران سابق کشور با اشاره به تحولات در برخی کشورهای منطقه و جهان اسلام گفت: شرایط جدیدی در حال شکل‌گیری است و این تحولات ریشه‌دار و واقعی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از استانداران سابق کشور با اشاره به تحولات در برخی کشورهای منطقه و جهان اسلام گفت: شرایط جدیدی در حال شکل‌گیری است و این تحولات ریشه‌دار و واقعی است.
 
به گزارش خبرگزاری انتخاب؛  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی راه مقابله با این خیزش‌ها در منطقه را توجه به خواست و حقوق مردم عنوان کرد و گفت: روش‌های مبتنی بر سرکوب در درازمدت جواب نخواهد داد و کشورهایی که مردم خود را می‌کشند در حال یک انتحار سیاسی هستند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با محکوم کردن شدید سرکوب مردم بحرین تأکید کرد: مردم بحرین بی‌دفاع‌ترین مردم خیزش‌های اسلامی در منطقه هستند و هیچ یک از کشورهای غربی و همچنین عربی به دلیل منافع خود حاضر به دفاع از آنان نیستند. وی با تأکید بر اینکه: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه به دنبال مداخله در امور کشورهای منطقه نبوده و نیست افزود: حرکت مردم ایران در نفی استکبار و استبداد ریشه‌ای 50 ساله دارد.
 
هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: تجربیات جمهوری اسلامی ایران در مراحل مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی که در نهایت به استقرار نظام منجر شد می‌تواند برای منطقه الهام‌بخش باشد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط داخلی کشور حرکت در مسیر قانون اساسی و عمل به سند چشم‌انداز را در کاهش برخی مسائل و مشکلات مهم ارزیابی کرد و گفت: همه باید تلاش کنند از نظام و دستاوردهای آن دفاع کنند.
 
هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: معلوم است نظامی که با اتکاء به مردم به وجود آمده و با حمایت و حضور مداوم مردم در صحنه دوام یافته، در این شرایط بیش از همیشه نیاز به اتحاد و حمایت مردمی دارد.
 
وی افزود: اعتماد بین مردم و نظام مهمترین سرمایه وحدت و همدلی و حضور در صحنه است و اعتماد در سایه عمل شایسته، اجرای عدالت و صداقت و اخلاص به وجود می‌آید. درابتدای این دیدار چند تن از حاضران در سخنانی به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند که اوضاع منطقه و جهان اسلام، اهمّ این مطالب بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
آشنا
|
GERMANY
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
2
9
پیر و مرشد و قطب ما حضرت امام خمینی (ره )جناب رفسنجانی رو خیلی دوست داشتن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
1
1
با سلام و عرض خسته نباشید و با تشکر از تلاش شما دوستان عزیز شخصا برای موفقیت شما دعا میکنم و سایتتان را به دوستان زیادی معرفی کرده ام که استفاده کنند اما - یکی از دوستانم پیام داده اند که به نام ×آشنا × چند تا اظهار نظر پایین چند تا خبر برای شما ارسال نموده اند همین امشب -به رغم اینکه برخی نظرات ایشان چاپ هم شده است با این وجود شما دسترسی ایشان را به سایت مسدود نموده اید با این پیام < دسترسی شما به سایت به دلیل ارسال ورودی های غیر مجاز مسدود شده است > ایشان میگویند حاضرند قسم بخورند که هیچ ورودی غیر مجازی برای شما ارسال ننموده اند ضمن اینکه اصلا ایشان معنی ورودی غیر مجاز را نمیدانند > شاید در جایی بشود شما یک توضیحی لطف کنید البته من ایمیل ندارم البته چنانچه مقدور است دسترسی ایشان را میسر نمایید باز هم بسیار تشکر -خدا توفیقتان بدهد
مدیر پایگاه انتخاب: دوست عزیز، این مورد قطعاً یک مشکل فنی است، از طرف "انتخاب" از ایشان پوزش طلبیده و برفمایید موضوع به بخش فنی منعکس شد. فقط اگر این مورد روز آینده نیز ادامه داشت، ممنون می شویم از طریق بخش "تماس با انتخاب" (منوی بالای سایت) تماس گرفته و اطلاع دهید

سپاس بسیار زیاد
پاسخ ها
آشنا
| GERMANY |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
دوستان با تشکر فراوان هم برای پاسخ شما و هم برای رفع شدن مشکل / آشنا
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
0
2
کسیکه به ثمر رسیدن انقلاب نقش کلیدی داشت و32سال درپست های کلیدی نظام خدمت کرده حال من نوعی از راه رسیده برایش خط نشان می کشد.آیا می توان گفت کهانقلاب فرزندان اصیل خودرا می خورد!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
0
0
در خاطرات افراد زندان رفته در رژیم گذشته خواندم زیر شکنجه در ساواک پای جناب هاشمی را شکستند. دوباره داریم رفتاری را که با امیرکبیرها و قائم مقام فراهانی ها کردیم تکرار می کنیم.
نظرات بینندگان