arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۷ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴

بهره برداری از یک نامه برای کمرنگ کردن خدمات اقتصادی دولت / اینهمه اظهار نظر برای چیست؟

مردوخی تاکید کرد: «البته باید گفت متاسفانه محرمانه بودن آن نامه هم نمی توانست جلوی نشر آن را بگیرد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بایزید مردوخی به عنوان یکی از افراد باسابقه و خبره در حوزه اقتصاد کلان درباره جنجال هایی که در مورد ارسال نامه توسط 4 وزیر به رئیس دولت ایجاد شده به خبرآنلاین گفت: «این اتفاق نادری نیست همه مسئولین در سطح بالا به رئیسشان گزارشاتی ارائه می دهند.»

وی از این بهره برداری های اخیر از نامه 4 وزیر به رئیس جمهوری اظهار تعجب کرده و اظهار کرد: «این موضوع آنقدر عجیب نیست که همه درباره آن اظهار نظر کنند. بلکه باید به موضوعات مهم تری که وجود دارد بپردازیم و از دولت بخواهیم در مسیر اجرای بسته خروج از رکود نهایت دقت را داشته باشد تا معضلات جدیدی ایجاد نشود.»

وی با اشاره به دلایل مختلف مکاتبه اعضای کابینه با رئیس جمهوری گفت: «برخی اوقات این نامه نگاری ها با هدف اطلاع رسانی به رئیس جمهور صورت می گیرد و برخی مواقع هم برای اینکه احتمال وقوع اتفاقاتی در آینده و پیش بینی از وضع موجود را شرح دهند نامه نگاری می کنند.»

وی افزود: «اصل موضوع نامه اتفاق عجیب و غریبی نبود، اما اینکه چرا این نامه رسانه ای شد و چنین جنجال هایی بر سر آن راه انداختند باید از کسانی پرسید که آن را منتشر کرده اند. چه محرمانه و چه غیر محرمانه.»

مردوخی تاکید کرد: «البته باید گفت متاسفانه محرمانه بودن آن نامه هم نمی توانست جلوی نشر آن را بگیرد.»

این کارشناس اقتصادی افزود: «دولت یا 4 وزیر نباید نگران این شرایط بورس باشند. ما مسائل مهم تری داریم که دولت باید با کل اعضاء کابینه بر آن ها تمرکز کند. مانند بیکاری، تورم و کمبود منابع بانکی و ...

به گفته وی اینها مسائل مهم تری است که با توجه به این که هر روز در دستور کار دولت هست لازم است مانند قبل با تمرکز برآن ها برنامه ریزی کنند . همانطور که قبلا دیدیم با تمرکز بر روی تورم آن را به بهترین شکل کاهش داد.

مردوخی افزود: «من نگرانی 4 وزیر را درک می کنم. به طور مثال وزیر کار به این دلیل که منابع صندوق تامین اجتماعی کاهش پیدا می کند باید نگران چند میلیون نفری باشند که مستمری تامین اجتماعی را دریافت می کند. اما این نگرانی هم در درجه دوم اهمیت قرار دارد. موضوع اصلی در حوزه کار در حال حاضر جوانانی است که از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند و شغلی ندارند.»

 

نظرات بینندگان