arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۰۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۹ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۰

تولید عینک آفتابی ضد گلوله برای سربازان انگلیسی+عکس

سربازان خط مقدم انگليس در افغانستان به زودي از عينك‌هاي آفتابي و عينك ايمني محافظ برخوردار خواهند شد كه مي‌تواند در برابر انفجار گلوله تفنگ در فاصله تيراندازي تا هدف مقاومت كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: سربازان خط مقدم انگليس در افغانستان به زودي از عينك‌هاي آفتابي و عينك ايمني محافظ برخوردار خواهند شد كه مي‌تواند در برابر انفجار گلوله تفنگ در فاصله تيراندازي تا هدف مقاومت كند.

اين عينكها كه از لنزهايي با تركيبي سري ساخته ‌شده‌اند همچنين سربازان را در برابر خاك و آوار و باقيمانده‌هاي بمب‌گذاري‌هاي جاده‌اي كه به ابزار انفجاري اصلاح شده موسوم هستند، محفاظت مي‌كند.


وزارت دفاع انگليس تاكنون 92 هزار جفت عينك به ارزش 3.4 ميليون پوند (5.5 ميليون دلار) براي سربازان خود سفارش داده است.

اين عينك توسط كارخانه‌هاي تجهيزات نظامي ريويژن كانادا ساخته شده و از ماه سپتامبر قرار است تمام سربازان انگليسي در افغانستان با آن تجهيز شوند.

قيمت هر عينك حدود 40 پوند (در حدود 65 هزار تومان) است. آزمايش‌هاي ايمني نشان داده كه لنزهاي پلي‌كربنات در عينكهاي جديد مي‌تواند در برابر انفجار گلوله شليك شده از تفنگ ساچمه‌اي 12 گيج از فاصله پنج متر مقاومت كند.

در آزمايش‌هاي انجام شده توسط سازندگان اين عينكها،‌37 بار به سوي اين عينكها شليك شد و حتي يكبار نيز سوراخي در لنزهاي آنها ايجاد نشد.

اين عينك كه در حال حاضر در ميان سربازان آمريكايي مورد استفاده قرار گرفته، از سه لنز قابل تعويض ساده، ‌افزايش دهنده نو و مقاوم در برابر آفتاب برخوردار است. آنها همچنين از خاصيت مه‌شكن،‌ مقاوم در برابر خش و وضوح تصويري بي‌سابقه‌اي برخوردارند.
نظرات بینندگان