arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴

آرزوی هیات دولتی سعودی دربارۀ نشست وین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هیات دولت سعودی در جلسه عصر دوشنبه به ریاست سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور ابرازامیدواری کرد که شرکت کنندگان در نشست آینده وین برای حل سیاسی بحران سوریه به توافق در دیدگاه و وحدت کلمه دست یابند تا تضمین کننده آینده بهتری برای سوریه باشد.

 ماجد بن عبدالله القصبی جانشین وزیر امور اجتماعی و فرهنگی عربستان در پایان جلسه هیات دولت سعودی در گفت وگو با خبرگزاری رسمی عربستان گفت که در این جلسه بیانیه مشترک نشست روز جمعه گذشته نشست وین برای حل سیاسی بحران سوریه که با توافق 17 کشور صادر شد، بررسی شد و تفاهم مشترک پیرامون برخی نقاط در آن مورد اهتمام قرار گرفت.

براساس این گزارش، ملک سلمان اعضای هیات دولت سعودی را در جریان مفاد و نتایج مذاکرات تلفنی عبدالله دوم پادشاه اردن و باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا که با او تماس گرفته بودند و همچنین تماس تلفنی خود با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه قرار داد.

پادشاه سعودی همچنین نتیجه مذاکرات خود با حسن شیخ محمود رییس جمهوری سومالی ، ادریس دیبی اتنو رییس جمهوری چاد و فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس را به اطلاع اعضای دولت عربستان رساند.

هیات دولت عربستان ادامه جنایات اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیست علیه شهروندان فلسطینی و مقدسات اسلامی و ادامه سیاست اعدام های خیابانی و ارتکاب تروریسم سازمان یافته علیه ملت فلسطین را محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست تا برای حمایت از ملت فلسطین و رفع ظلم از این ملت به سرعت اقدام کند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: وین ، آل سعود ، ملک
نظرات بینندگان