arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۸ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات:عارف در یک قدمی ریاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ماه گذشته اصلاح‌طلبان خبری مبنی بر تشکیل شورای‌عالی سیاست‌گذاری در کنار شورای‌های راهبردی، مشورتی و هماهنگی را رسانه‌ای کردند و هدف از تشکیل این شورا را برای ایجاد انسجام، وحدت و اتحاد هر چه بیشتر اصلاح‌طلبان دانستند.

شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان یک نهاد انتخاباتی است که با حضور 21 حزب اصلاح‌طلب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، شورای مشورتی اصلاح‌طلبان و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی تشکیل شد، اما با گذشت بیش از یک ماه هنوز آیین‌نامه‌ای برای این شورا تدوین و رونمایی نشده است. این در حالی است ‌که کمتر از 4 ماه به دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فرصت باقی است و بسیاری از فعالان سیاسی اصلاح‌طلبان، بارها نگرانی جدی خود را نسبت به تاخیر تدوین آیین‌نامه شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان توسط هیات اجرایی موقت اعلام کردند. اما علت تاخیر تدوین آیین‌نامه شورای‌عالی سیاست‌گذاری انتخابات اصلاح‌طلبان چیست و چه شخصی قرار است ریاست این شورا را برای به وحدت و اتحاد رسیدن اصلاح‌طلبان و جلوگیری از اختلاف به عهده بگیرد؟

علی‌محمد غریبانی، رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در خصوص علت تاخیر آیین‌نامه شورای‌عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان به «ابتکار» گفت: بعد از تشکیل شورای‌عالی برای برگزاری جلسه دوم این شورا تاخیراتی به وجود آمد و موجب شد تا شورای استان‌ها و شهرستان‌ها در فعالیت و کارشان دچار وقفه شوند. او در ادامه افزود: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و کمیته انتخاباتی و شورای هماهنگی استان‌ها، بعد از برطرف شدن وقفه مانند گذشته فعالیت خود را ادامه دادند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه به مصوبات شورای هماهنگی اشاره کرد و افزود: یکشنبه شب شورای هماهنگی، مصوباتی را در دستور کار قرار داد که در این جلسه بحث‌ها، انتقادات و پیشنهاداتی رد و بدل شد در نتیجه مصوباتی در دستور کار قرار گرفت. به گفته غریبانی، در جلسه یکشنبه شب بر شخص محمدرضا عارف برای ریاست شورای‌عالی تاکید شد. وی به تشکل‌ها و گروه‌هایی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی اصلاح‌طلب اشاره و تصریح کرد: اگر محمدرضا عارف نیاز دانست برای این گروه‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی مجوز صادر می‌کند. غریبانی با اشاره به جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در تهران گفت: در اولین جلسه این شورا همه اعضا از ۲۱ نفر عضو شورای هماهنگی، ۱۱ نفر عضو کمیته راهبردی و ۵ دبیرکل خارج از شورای هماهنگی حضور داشتند و این جلسه در دفتر انجمن اسلامی معلمان تشکیل شد. استقبال همه اعضا از این جلسه نشان از اهمیت و جایگاه سرنوشت‌ساز شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان داشت و نشان داد همه اعضاء نسبت به وحدت انسجام و حضور فعال در انتخابات علاقمندی و جدیت خاصی دارند. رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه در جلسه اول شورا، هیات ۳ نفره‌ای مرکب از بنده، حجت‌الاسلام موسوی لاری و عارف، هیات رئیسه موقت شورا را تشکیل دادیم، گفت: این هیات ۳ نفره مسئول تدوین و تهیه آیین‌نامه شورای‌عالی اصلاح‌طلبان برای انتخابات شدند که امیدواریم در اسرع وقت این آیین‌نامه آماده شود.
عضو هیات رئیسه موقت شورای‌عالی سیاست‌گذاری با بیان اینکه در شورای‌عالی سیاست‌گذاری مجموعه‌ای از احزاب اصلاح‌طلب مانند بنیاد امید ایرانیان و بنیاد امید باران حضور دارند، گفت: اگر صلاح باشد، ممکن است احزاب و تشکل‌های دیگری به این شورا اضافه شوند که در این باره تمام بحث‌ها و پیشنهادات به محمدرضا عارف منتقل شده‌است. به گفته غریبانی، به احتمال 99 درصد عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان به ریاست شورای‌عالی سیاست‌گذاری انتخابات منصوب می‌شود. وی اضافه کرد: اگر محمدرضا عارف رئیس این شورا شود جلسه بعدی شورای‌عالی سیاست‌گذاری با ریاست وی آغاز خواهد شد. دبیر کل انجمن مهندسان ایران به جلسه موقت شورای‌عالی سیاست‌گذاری هفته جاری اشاره کرد و افزود: در جلسه این هفته نتیجه بحث‌ها و پیشنهادات هر چه که باشد در شورای‌عالی سیاست‌گذاری در دستور کار قرار می‌گیرد و جلسه شورای‌عالی به تصمیمات هیات رئیسه موقت که در کنار من، موسوی لاری و عارف حضور دارند، موکول شده‌است.
غریبانی هدف را از تشکیل شورای‌عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی را اتحاد و وحدت اصلاح‌طلبان دانست و تاکید کرد: علت تشکیل شورای‌عالی، هماهنگی نیروهای اصلاح‌طلب است ضمن اینکه به انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی نزدیک هستیم. وی تصریح کرد: با وجود آمدن شورای‌عالی، هیچ اختیار یا امتیازی از اصلاح‌طلبان سلب نمی‌شود و همه اصلاح‌طلبان به فعالیت و کارشان ادامه خواهند داد. رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اضافه کرد: خوشبختانه اصلاح‌طلبان با یکدیگر به اتحاد و انسجام خوبی رسیده‌اند، اما ممکن است در سر لیستی یا لیست مورد نظر سیاست‌هایی حاکم شود که در این باره یعنی سیاست‌ها یا اختلافات را به نظر داروی ارجاع و نظر کمیته حل اختلاف هر چه که باشد لازم الاجرا خواهد بود. غریبانی با بیان اینکه جبهه اصلاحات را مجموعه‌ای از احزاب، تشکل‌ها، گروه‌ها، اشخاص حقیقی و حقوقی تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: همان‌طور که می‌دانید بخش از جبهه اصلاحات را مجموعه‌ای از اصلاح‌طلبان حقوقی و حقیقی تشکیل می‌دهند برای همین همه اصلاح‌طلبان در تلاش هستند تا بتوانند در کنار همه اشخاص حقیقی و حقوقی و احزاب به کار و فعالیت خود ادامه دهند تا با قدرت بیشتری به سمت انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی حرکت کنیم. به گفته وی، وحدت، اتحاد و انسجام لازمه پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی است.

غریبانی بیان کرد: ان‌شاالله بعد از تشکیل جلسه هیات رئیسه موقت آیین‌نامه شورای‌عالی سیاست‌گذاری انتخابات تدوین و تعیین خواهد شد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه به لیست واحد اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: لیست واحد یا سرلیستی به سیاست‌گذاری شورای‌عالی انتخابات موکل شده، اما هنوز زود است که در این باره حرفی را بیان کنیم.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به احزاب اتحاد ملت ایران اسلامی و ندای ایرانیان اشاره کرد و گفت: احزاب و اشخاص بسیاری در این شورا حضور دارند، اما دبیرکل احزاب ندای ایرانیان و اتحاد ملت ایران اسلامی جزو شورای‌عالی سیاست‌گذاری انتخابات اصلاح‌طلبان هستند. غریبانی در ادامه تاکید کرد: به عقیده من، اصلاح‌طلبان سالم‌ترین گروه‌های سیاسی هستند و هیچوقت ابهام و تردیدی در خصوص ماهیت اصلاح‌طلبان وجود نداشته و ندارد. دبیرکل انجمن مهندسان ایران در این باره اضافه کرد: اصلاح‌طلبان مجموعه بزرگی از جامعه را تشکیل می‌دهند و خوشبختانه آحاد مردم توجه ویژه‌ای به این طیف سیاسی دارند چرا که ملت ایران از منش، روش، رفتار و عملکرد اصلاح‌طلبان رضایت دارند زیرا جبهه اصلاحات همیشه با ملت خویش و دنیا صادق بوده‌ و به همین دلیل است که اصلاح‌طلبان در ایران و جهان محبوبیت دارند. وی در پایان گفت: بنابر درخواست مکرر آذری زبانان مقیم تهران، چهارشنبه شب ساعت 20، با حضور آیت‌الله حسن خمینی، رئیس دولت اصلاحات و محمدرضا عارف در بنیاد امید ایرانیان مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله حسین (ع) برگزار شود.

ابتکار

برچسب ها: عارف
نظرات بینندگان