arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴

وزیر خارجه کره جنوبی به ایران سفر می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه کره جنوبی به منظور رایزنی درباره‌ تقویت روابط دو جانبه میان تهران و سئول پس از توافق هسته‌ای به ایران سفر می‌کند.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت امور خارجه کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کرد، یون بیونگ سی، وزیر امور خارجه این کشور قرار است شنبه آینده (16 آبان) برای دیدار و رایزنی با مقامات ایران به تهران سفر کند.

این اولین باری است که یک وزیر امور خارجه از کره جنوبی در طول 14 سال گذشته به تهران سفر می‌کند و این در حالی است که تنها چهار ماه از زمان حصول توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 می‌گذرد.

به گزارش یونهاپ، وزیر امور خارجه کره جنوبی قرار است در سفر خود با محمد جواد ظریف همتای ایرانی‌اش دیدار و درباره مسایل مختلف شامل پیشرفت در روند اجرای توافق هسته‌ای، روابط دو جانبه و وضعیت سیاسی در خاورمیانه و شبه جزیره کره گفت‌وگو کند.

یون بیونگ و محمد جواد ظریف پیش از این در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

کره جنوبی تمایل خود را برای تجدید و استفاده از فرصت تجاری در ایران که یک کشور ثروتمند از لحاظ منابع طبیعی محسوب می‌شود، پس از لغو تحریم‌ها نشان داده است.

بر اساس توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 تحریم‌های بین‌المللی وضع شده علیه ایران در ازای محدودیت برنامه هسته‌ای این کشور به زودی لغو می‌شوند.

وزیر امور خارجه کره جنوبی پیش از سفرش به تهران، به لوکزامبورگ می‌رود تا در نشست وزیران امور خارجه آسیا – اروپا که با حضور 51 کشور به علاوه اتحادیه اروپا و مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا برگزار می‌شود شرکت کند.

در پی حصول توافق میان ایران و گروه 1+5، کشورهای زیادی به ویژه اعضای اتحادیه اروپا برای سرمایه گذاری و تجارت با ایران ابراز تمایل کرده و حتی از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

دولت آمریکا ماه گذشته همزمان با روز عملیاتی شدن توافق هسته‌ای دستور توقف اجرای تحریم‌های ایران را صادر کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان