arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴

حمله پلیس به دفتر مرکزی فدراسیون فوتبال آلمان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پلیس شهر فرانکفورت آلمان دفتر مرکزی فدراسیون فوتبال و خانه های چند تن ازمقامات فوتبال آن کشور را به گمان ارتباط با اعطای میزبانی جام جهانی سال 2006 آلمان و فرار از مالیات مورد حمله قرار داد.

خبرگزاری رویترز سه شنبه از فرانکفورت گزارش داد که دادستانی فرانکفورت اعلام کرد که تحقیقی را در ارتباط با فرار مالیاتی و اعطای میزبانی جام جهانی 2006 به آلمان شروع کرده است.

بیانیه دادستانی حاکیست که انتقال شش میلیون و 700 میلیون یورو از فدراسیون فوتبال آلمان به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) نیز در این تحقیق مطرح است.

نشریه آلمانی بیلد گزارش کرده بود که خانه های 'ولفگانگ نیرسباخ' رییس فدراسیون فوتبال آلمان و ' تئو تسوانزیگر' رییس پیشین این فدراسیون مورد حمله قرار گرفت.

این گزارش حاکیست که رویترز نتوانسته برای تکمیل گزارش خود با فدراسیون فوتبال آلمان تماس حاصل کند.

گزارش های اولیه حاکیست که دادستان های پرونده پس از اعلام خبر نشریه بیلد از اظهار نظر در این باره خودداری اما بعدا بیانیه ای در این زمینه صادر کردند.

مسئولان فیفا در مظان گرفتن رشوه در ارتباط با جام جهانی 2006 آلمان و جام جهانی 2022 قطر هستند. دولت آمریکا نیز پرونده ای در ارتباط با مقامات فیفا تنظیم کرده و چند نفری در این ارتباط بازداشت شده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان