arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۸ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴

اعلام آمادگی ایران برای آغاز گفتگوها در یمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان، بر توقف حملات نـظامی آل سعود به یمن و از سرگرفتن مذاکرات بین گروه‌های یمنی تأکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان و اسماعیل ولد شیخ احمد نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن، در خصوص آخرین تحولات این کشور رایزنی و گفتگو کردند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حملات کور نظامی از سوی نیروهای خارجی به مردم و زیرساخت های یمن، بار دیگر بر مواضع اصولی کشورمان درخصوص تحولات این کشور تـأکید کرد و خواستـار توقف حملات نـظامی و از سرگرفتن مذاکرات بین گروه‌های یمنی شد و آمادگی کشورمان را برای کمک در انجام گفتگوها اعلام داشت .

اسماعیل ولد شیخ احمد نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن نیز در این گفتگو، با قدردانی از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در کمک به حل سیاسی بحران یمن و با اشاره به وضعیت اسفبار مردم یمن، گفت: تلاش های زیادی تاکنون برای توقف جنگ و ارسال کمک های انسان‌دوستانه به عمل آمده و امیدواریم این اقدامات در اولین فرصت به نتیجه برسد .

اسماعیل ولد شیخ تأکید کرد: یمن راهکار سیاسی دارد؛ چشم‌انداز اولیه ای برای رسیدن به توافق دیده می‌شود، اما لازمه این امر همراهی همه اطراف یمنی و حمـایت همه کشورهـا از گفتگوهای یمنی – یمنی است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان