arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۷ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴

مولاوردی: دریاچه ارومیه که جزو دغدغه‌های دولت است/ایدز و اعتیاد نباید زنانه شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: احیای دریاچه ارومیه که جزو دغدغه‌های دولت هست، بدون همراهی زنان میسر نخواهد بود.

شهین دخت ملاوردی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی اظهارداشت: تحقق عدالت جنسیتی در مدیریت‌ها و بازار کار حق مسلم بانوان است و زنان باید در این دو عرصه حضور بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر آسیب‌های زیادی متوجه جامعه است گفت: نگرانی ما این است که ایدز و اعتیاد نیز به عنوان مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی زنانه شود چراکه برخی از این آسیب‌ها نیز مختص زنان بوده و روند صعودی دارد که باید متوقف شود.

ملاوردی با اشاره به اینکه طبق چشم‌انداز ۲۰ ساله باید به رشد اقتصادی هشت درصد دست پیدا کنیم که این امر بدون بهره گیری از مشارکت فعالانه بانوان در عرصه اقتصاد و تولید ملی غیرممکن است، افزود: ما برای عبور از این مسیر سخت و چالش زا نیازمند کار وتلاش و همدلی و همگرایی هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به دستاوردهای دولت در دو سال گذشته اشاره و اضافه کرد: دولت یازدهم از زمان روی کار آمدن با رکود تورمی مواجه بود و از همان روز نخست با چالش توسعه نامتوازن در همه بخش‌ها رو به رو شد.

وی برنامه دولت را در دو سال گذشته به نتیجه رساندن مذاکرات هسته ای، اجرای طرح تحول نظام سلامت و کنترل تورم و خروج از رکود عنوان کرد و گفت: کارنامه دولت در این عرصه‌ها بسیار مطلوب بوده است.

ملاوردی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری مفاهیم مربوط به اقتصاد مقاومتی را بارها مورد تاکید قرار داده‌اند، یادآوری کرد: این قبیل سیاست‌ها به هیچ عنوان منحصر در دوران تحریم‌های اقتصادی نبوده و همواره باید بر روی اجرای آن‌ها تاکید شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده توجه به ورود دانش فنی و تکنولوژی را یکی از ضرورت‌های دوران پساتحریم عنوان کرد و گفت: در دوران پساتحریم نباید دروازه‌های کشور به روی کالاهای خارجی باز شود و اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی هم همین است.

مولاوردی اضافه کرد: هم اکنون ما هم به شکل منطقه ای و هم به صورت بخشی دچار توسعه نامتوازن در همه موضوعات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هستیم و همه در به وجود آمدن وضعیت فعلی سهیم هستند و برخی سوء مدیریت‌ها در گذشته نیز این موضوع را تشدید کرده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه مردم از دو رقمی بودن تورم در رنج هستند گفت: آرامش و ثبات نسبی در اقتصاد کشور باید فراهم شود، و این می‌طلبد بیش از این برای رفع مشکلات اقتصادی اهتمام صورت گیرد.

وی حمایت از تولید بومی و صنایع داخلی، تلاش برای تحقق یافتن سیاست‌های تعریف شده در زمینه اقتصاد مقاومتی، دانش بنیان بودن، برون‌نگر و درون‌زا بودن امری لازم و ضروری دانست  و خاطرنشان کرد: مسئولان این موارد را باید مورد توجه قرار دهند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان