arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۶۵۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۸ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴

دادستان کل کشور: رسیدگی به پرونده‌ عرفان‌های کاذب/ جلوگیری از نشر شبهات و ایجاد تشکیک در عقاید مردم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم‌ رئیسی عصر امروز در دیدار کارکنان دادستانی ویژه روحانیت و شوراهای ارشاد و صلح و سازش کشور با آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: شورای ارشاد و صلح و سازش تأسیسی بود که در سال‌های اخیر انجام گرفت تا وظیفه صیانت از حوزه و روحانیت را انجام دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه اثرگذارترین نهاد بر زندگی مردم، حوزه و روحانیت است، به همین منظور باید تشکیلاتی وجود داشته باشد تا این مرکز را از آسیب‌های مختلف درونی و بیرونی حفظ کند.

دادستان کل کشور با اشاره به هدف تأسیس شورای ارشاد و صلح و سازش خاطرنشان کرد: هدف اصلی تأسیس این شورا، رسیدگی به آن دسته از شکایاتی است که امکان حل و فصلشان با جلب رضایت شاکی وجود دارد و خدا را شاکریم که ایجاد این شورا مورد تأیید علما قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف دادگاه ویژه روحانیت رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با عرفان‌های کاذب و فرقه‌های انحرافی است تا از نشر شبهات و ایجاد تشکیک در عقاید مردم جلوگیری شود.

رئیسی تصریح کرد: دادگاه ویژه روحانیت در شهرها و مناطق اهل سنت نیز فعال است تا مسائل مربوط به آن دسته از روحانیون نیز رسیدگی شود.

دادستان کل کشور خطاب به آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار کرد: ما از شما متشکریم که به مسائل کشور نگاه کاملاً کلان و جامع دارید، چون این نگاه می‌تواند بسیاری از گره‌ها را باز کند به همین دلیل ما معتقدیم که در نظام مبتنی بر فقه هیچ بن‌بست و گره کوری وجود ندارد.

وی بیان کرد: امیدواریم این نهاد مقدس که به تعبیر مقام معظم رهبری برکات بسیار زیادی دارد، بتواند وظیفه خود یعنی دفاع و صیانت از حوزه علمیه را به خوبی انجام دهد و موجبات رضایت صاحب اصلی حوزه یعنی امام زمان(عج) را فراهم کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان