arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴
حضرت آیت الله خامنه‌ای:

بعضی کار فرهنگی در دانشگاه را با کنسرت و اردوی مختلط اشتباه گرفته‌اند/همه دنیا میگویند ایران کشور مقتدری است،آنوقت برخی در دانشگاه یا روزنامه میگویند ما چیزی نیستیم و منزوی هستیم/در قضیه فروش سوخت 20درصد غربیها شروط خفت‌باری گذاشتند،البته به نفع ما تمام شد

جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با رهبرمعظم انقلاب دیدار کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با رهبرمعظم انقلاب دیدار کردند.

به گزارش «انتخاب»، حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار تاکید کردند: درتحقیقات علمی باید برای آینده نیازسنجی و محاسبه کرد، برخی می‌گفتند نفت داریم چه نیازی به انرژی هسته‌ای است، درقضیه فروش سوخت 20درصد غربی‌ها شروط خفت‌باری گذاشتند، البته به نفع ما تمام شد وجوانان ما با زحمت خودشان آن را تولید کردند، زحمت عمده در غنی سازی،مربوط به تبدیل اورانیوم خام تا سطح 20درصد است، همین آنها را دستپاچه کرد.

گزیده سخنان رهبر معظم انقلاب در زیر می آید:

درتحقیقات علمی باید برای آینده نیازسنجی و محاسبه کرد/ برخی میگفتند نفت داریم چه نیازی به انرژی هسته‌ای است/درقضیه فروش سوخت 20درصد غربیها شروط خفت‌باری گذاشتند/ البته به نفع ما تمام شد وجوانان ما با زحمت خودشان آن را تولید کردند/زحمت عمده در غنی سازی،مربوط به تبدیل اورانیوم خام تا سطح 20درصد است/ همین آنها را دستپاچه کرد.

آمار داده اند که سرعت پیشرفت علمی ما در دنیا دو رتبه کم شده؛ این بد است، با این سرعت پیشرفت خیلی عقبیم؛ ما را سالهای سال عقب نگه داشته اند/آمریکا پیشرفت علمی را ۱۴۰سال از ما زودتر شروع کرده/آن چیزی که چشم دنیا را خیر کرد سرعت پیشرفت ما بود؛ گفتند سرعت رشد علمی جمهوری اسلامی ۱۳ برابر سرعت رشد دنیاست.


رهبرانقلاب:کار فرهنگی را در دانشگاه بعضی با کنسرت و اردوی مختلط اشتباه گرفته اند؛غربیها چه بهره ای بردند از اختلاط؟ اسلام انسان را شناخته که حکم حجاب و عدم اختلاط را داده/ کار فرهنگی باید دانشجو را متخلق، انقلابی، معتقد به آرمانها،دوستدار کشور و نظام، دارای بصیرت،بااعتماد بنفس و سرشار از امید وبافهم درست از موقعیت کشور تربیت کند؛ به جوانهای مومن و انقلابی میدان دهید.


رهبرانقلاب:جوان باید دارای بصیرت باشد تا به هر شبهه کوچک نلغزد/ خیلیها که آدمهای بدی نبودند در فتنه 88 بخاطر کمبود بصیرت لغزیدند/ شما که معتقد به نظام هستی و حاضر شدی جانت را برای حفظ نظام بدهی وقتی عده‌ای شعار دادند انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است چه باید بکنی/ این بدلیل نبودن بصیرت و ملتفت نشدن وظیفه در لحظه لازم است.


رهبرانقلاب:احساس حقارت خیلی خطرناک است/ همه دنیا میگویند ایران کشور عزیز و مقتدری است و دشمنان از نفوذ جمهوری اسلامی ناراحتند/ آنوقت برخی در دانشگاه یا در روزنامه با خود کم بینی میگویند ما چیزی نیستیم و منزوی هستیم/ حالا خودتان را کم می‌بینید، چرا دیگر ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی را کم می‌بینید؟


رهبر انقلاب:کار فرهنگی برنامه‌ریزی میخواهد/ خبرهایی که از بعضی دانشگاهها میرسد کار فرهنگی را نشان نمیدهد و در بعضی جاها هم بر عکس، کار میشود/ اینطور گزارش میدهند که گاهی اگر تشکیلات مومن، انقلابی و خوش‌روحیه هم وجود دارد اینقدر فشار می‌آورند که کارش تعطیل یا کم شود.‎


رهبر انقلاب:امروز دانشگاه و دانشجو آماج بزرگترین توطئه‌هاست/ سلطه با شکل استعمار کهنه و نو دیگر عملی نیست/ اکنون بدنبال این هستند که تفکرات در درون عناصر فعال، هوشمند و نخبه یک کشور جوری شود که اهداف آنها را برآورده کند.


نظرات بینندگان