arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۱ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴

آنکارا پیشنهاد داعش را برای آزادی سربازش رد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تارنمای خبری اسپاتنیک روز پنجشنبه گزارش داد ترکیه پیشنهاد گروه تروریستی – تکفیری داعش در تماس با هیات سازمان اطلاعات ترکیه (میت) پیشنهاد آزادی 200 تن از عناصر زندانی خود در ترکیه در قبال آزادی یک سرباز ترکیه را رد کرده است.

این خبرگزاری در تارنمای ترکی خود نوشت: اطلاعات رسیده به اسپاتنیک حاکی است، هیات سازمان اطلاعات ترکیه، پیشنهاد داعش را غیرقابل قبول خوانده و بر لزوم آزادی فوری «آیدین تاش» سرباز ترکیه ای 21 ساله شده است.

بنابراین گزارش در پی رد این پیشنهاد، داعش تهدید کرده است که در صورت عدم پذیرش آزادی 200 عضو داعشی در ترکیه، تصاویر این سرباز ترکیه را که چندین ماه است در اسارت دارد، از طریق رسانه های اجتماعی منتشر خواهد کرد.

اسپاتنیک می افزاید، مسئولان میت برای چهارمین بار جهت آزادی این سرباز 21 ساله ترکیه با مسئول روابط با ترکیه داعش در شهر رقه به عنوان مرکز داعش، از طریق وات ساپ تماس برقرار کرده است.

پدر آیدین تاش نیز در گفت و گو با خبرنگار اسپاتنیک خواهان آزادی سریع فرزند خود شده است. پدر این سرباز تاکید کرده است مقام های ترکیه هیچ اطلاعی در خصوص فرزندش نمی دهند.
او گفته است برای آزادسازی فرزندش در آینده نزدیک به آنکارا رفته و از مقامات بلندپایه استمداد خواهد کرد.

داعش در خرداد ماه سال گذشته 49 تن از کارکنان و خانواده های مامور خدمت در سرکنسولگری این کشور در موصل را به گروگان گرفته بود ولی بعداز 101 روز در قبال آزادی شماری از عناصر زندانی خود در ترکیه، آنها را آزاد کرده بود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان