arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴

آزادسازی 341 کیلومتر مربع در حومه جنوبی حلب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نیروهای ارتش سوریه با آزادسازی 341 کیلومتر مربع در حومه جنوبی حلب در شمال این کشور، به فاصله پنج کیلومتر و نیمی جاده بین المللی حلب به دمشق رسیدند.

به نقل از المیادین، نیروهای ارتش سوریه از آغاز عملیات علیه گروههای تروریستی در شهر حلب در شمال سوریه، 341 کیومتر مربع از حومه جنوبی حلب را به کنترل خود در آورده اند و هم اکنون به پنج کیلومتر و نیمی جاده بین المللی حلب به دمشق رسیده اند.

یک منبع نظامی سوریه به خبرگزاری رسمی این کشور (سانا) گفت که نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در حومه جنوب غربی حلب چندین روستا و مزرعه دیگر را به کنترل خود در آوردند.

این منبع افزود: روستاها و مزارع "تله الأربعین"، "خربه المزارع"، "خربه نزهه"، "خربه المشوح" در حومه جنوب غربی حلب از جمله مناطقی است که به کنترل نیروهای ارتش سوریه در آمده است.

وی اظهار کرد که کنترل بر این روستاها و مزارع بعد از وارد ساختن خسارتهای سنگین به عناصر تروریستی و تجهیزات جنگی آنها حاصل شده است.

کنترل نیروهای ارتش سوریه بر شهر الحاضر و اطراف آن

این منبع گفت که یگانهای ارتش با همکاری نیروهای دفاع مردمی شهر استراتژیک الحاضر دژ اصلی تروریستها در حلب و اطراف آن را به کنترل کامل خود در آورده اند.

وی افزود: این عملیات منجر به وارد آمدن خسارتهای سنگین به خودروها و تجهیزات جنگی تروریستها شده و نیروهای ارتش در تعقیب بازماندگان تروریستها در منطقه به منظور برقراری کامل امنیت آن هستند.

این منبع نظامی گفت که یگانهای ارتش و نیروهای مسلح از طریق همکاری با نیروهای مردمی تپه "العیس" واقع در غرب شهر  الحاضر را به کنترل خود در آوردند.

این منبع تاکید کرد که در این عملیات خودروهای زرهی، خودروهای مجهز به مسلسل تروریستها، سلاحها و تجهیزات جنگی آنها منهدم شد.

وی افزود: نیروی هوایی سوریه خودروهای زرهی و مجهز به مسلسل تروریستها را در محور جاده روستای "البرقوم" به العیس در حومه جنوب غربی حلب منهدم ساختند.

پیشروی نیروهای ارتش سوریه در حومه شرقی حلب

یگانهای ارتش و نیروهای مسلح بر دو روستای "عربید" و "عربید صغیر" واقع در حومه شرقی حلب کنترل یافتند.

یک منبع نظامی گفت که نیروهای ارتش سوریه با انجام عملیاتی منحصر به فرد مخفیگاههای تروریستها در دو روستای "بنیامین" و "خان طومان" در حومه غربی و جنوبی حلب تجمعات و خودروهای موجود در آن را منهدم ساختند.

گروههای تروریستی و تکفیری در شبکه های اجتماعی از کشته شدن شمار زیادی از اعضای خود از جمله "هانی شیخ" خبر دادند.

یک منبع نظامی نیز اعلام کرد که یگانهای ارتش سوریه در حومه شرقی حلب حملات گسترده ای به دژها و مقرهای گروه تروریستی داعش و محورهای حرکت عناصر تروریستی در روستای "جب الصفا"، "عین الجماجمه"، "ودیعه"، "ام ارکیله"، "المدیونه"، تپه "ابوضنه" و شهر "الباب" انجام دادند.

این منبع گفت که این حملات گسترده منجر به وارد آمدن خسارتهای سنگین به تروریستها و خودرهای آنها شده است. همزمان یگانهای ارتش سه خودروی تروریستهای داعش در شهرک "دیرحافر" را منهدم ساختند.

یک منبع نظامی گفت که یگانهای ارتش با اجرای عملیاتی دقیق در محلات "سیف الدوله"، "الصالحین" و "الراشدین 5" در شهر حلب، یک مرکز تروریستی که تروریستهای جبهه النصره و سایر گروههای تروریستی را در خود جای داده بود، منهدم ساختند.

انهدام مراکز تجمع گروههای تروریستی در درعا البلد

یگانهای ارتش ونیروهای مسلح موجود در درعا در جنوب سوریه با تروریستهایی که به یکی از مناطق نظامی حومه شمالی درعا حمله کرده بودند درگیر شده و شمار زیادی از آنها را در حومه درعا و سویداء به هلاکت رساندند.

یک منبع نظامی به سانا گفت که یگانی از ارتش با یک گروه تروریستیدر شهر "داعل" در شمال شهر درعا به شدت درگیر شد که بیشتر تروریستها در این درگیری کشته شده و بقیه آنها نیز فرار کردند.

این منبع افزود نیروهای ارتش تجمع و دژهای گروه تروریستی جبهه النصره و سایر گروههای تکفیری را در تپه "الشیخ حسین" در حومه شرقی درعا واقع در نزدیکی مرزهای اداری با سویداء منهدم ساختند.

این منبع نظامی گفت که نیروهای ارتش عملیاتی دقیقی در منطقه درعا البلد انجام دادند که طی آن دو مخفی گاه تروریستها در جنوب شرق مسجد "بلال الحبشی" و نزدیکی ساختمان اوقاف منهدم ساخته شد.

یک منبع نظامی نیز گفت که نیروهای ارتش عملیات گسترده ای علیه یک مرکز تجمع تروریست های داعش در منطقه تپه "اشهیب" در حومه شمال شرقی سویداء در جنوب سوریه انجام دادند که در پی آن دو توپ سنگین و خودروی مجهز به سلاح تروریستها منهدم شد.

تخریب مقرها و خودروهای داعش در حومه شرقی و جنوب شرقی حمص

جنگنده های سوریه مخفی گاهها و مقرات گروه تروریستی داعش در حومه شرقی و جنوب شرقی حمص در مرکز سوریه را بمباران کردند.

یک منبع نظامی به سانا گفت که این حملات منجر به تخریب مقرها و کانونهای تروریستی داعش و خودروهای مجهز به سلاح های سنگین و متوسط آنها در شهر "مهین"، و شهر "القرییتین" در حومه جنوب شرقی حمص شد.

یک منبع نظامی نیز گفت که نیروی هوایی ارتش مخفی گاهها  و مقرهای تروریستهای داعش در منطقه "حوارین" در حومه جنوب شرقی حمص  و مقرهای تروریستهای جبهه النصره در منطقه "تیر معله" در حومه شرقی حمصرا بمباران کرد که در پی آن تعدادی از خودروها و مخفی گاههای تروریستها که سلاح و مهمات و تجهیزات جنگی در آن نگهداری میشد، منهدم شد.

عملیات ارتش سوریه علیه تروریستها در جنوب تدمر

این منبع افزود که دژها وخودروهای تروریستهای داعش در حملات هوایی ارتش به مخفی گاههای آنها و تجمعاتشان درشهر "خنیفیس" در جنوب شهر تدمر واقع در مرکز سوریه منهدم شد.

گروه تروریستی داعش نفت چاههای سوریه را به سرقت می برد و از طریق دلالان ترکیه آن را در بازارهای جهانی به فروش می رساند تا از این راه بودجه اقدامات تروریستی خود را با حمایتهای نظام اردوغان که به توصیه های شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر ممنوعیت فروش نفت و آثار باستانی به تروریستها وقعی نمی نهد، تامین می کند.

انهدام دژها و مقرهای گروه تروریستی داعش در شرق روستای "الجفره" در حومه دیرالزور

یک منبع نظامی گفت که نیروی هوایی ارتش سوریه  مخفی گاههای داعش در شرق روستای الجفره در حومه شرقی دیرالزور در شرق سوریه را بمباران کرد که در این حمله دژها و مقرهای تروریستها که در آن تجهیزات جنگی و سلاح و همچنین خودروهای مجهز به سلاح های گوناگون نگهداری می شد، منهدم شد.

در خلال عملیات منحصر به فرد ارتش علیه مخفی گاههای داعش در مناطق مختلفی از حومه شرقی دیرالزور  علاوه بر هلاکت 11 تروریست، خودرها و سلاحهای و تجهزات جنگی آنها نیز منهدم شد.

انهدام چندین خودروی تروریستهای جیش الفتح و کشته شدن 11 تن از آنها در حومه حماه و ادلب

یگانهای ارتش و نیروهای مسلح در خلال عملیات نظامی علیه گروههای تروریستی در حومه حماه و ادلب دو خودروی تروریستهای گروه تروریستی موسوم به جیش الفتح را منهدم ساخته و 11 تن از آنها را به هلاکت رساندند.

یک منبع نظامی به سانا گفت که نیروی هوایی ارتش سوریه طی 24 ساعت گذشته مخفی گاههای گروههای تروریستی در "کفرزیتا"، "اللطامنه"، "مورک"،  و "عطشان" در حومه شمالی حماه را هدف حملات خود قرار داد.

وی افزود این حملات خسارات سنگینی به عناصر تروریستی و خودروها و تجهیزات آنها وارد ساخت.

یک منبع نظامی نیز گفت که جنگنده های ارتش مخفی گاهها و خودروهای گروههای تروریستی در روستای "ابومریج"، "سحاب"، جنوب "اثریا" و "ابوحبیلات" و "سرحه القبلیه و الشمالیه" در حومه حماه را منهدم ساختند.

منابع میدانی نیز به خبرنگار سانا گفتند که در خلال عملیات منحصر به فرد ارتش به تجمعات گروه تروریستی "جند الاقصی" در شهرک "اللطامنه" در شمال شهر حماه 5 تروریست به هلاکت رسیدند.

این منابع گفتند که یگانهای ارتش حملات گسترده ای به مخفی گاههای گروه های تروریستی وابسته به جبهه النصره در "کفرزیتا" کردند که در پی آن دو خودروی تروریستها منهدم و همه آنها به هلاکت رسیدند.

در حومه ادلب در شمال غرب سوریه نیز یگانهای ارتش سوریه عملیاتی علیه یک گروه تروریستی متشکل از 6 تروریست در اطراف "معره النعمان" انجام دادند که در پی آن یک تروریست کشته و یک نفر نیز زخمی شد.

اعتراف تروریستها به خسارتهای سنگین خود در "سراقب"

گروههای تروریستی در شبکه های اجتماعی خود به خسارتهای سنگین و کشته شدن 9 تن از عناصر خود در منطقه سراقب در حومه ادلب اعتراف کردند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان