arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۳۱۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۷ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴

واکنش یک کارگردان به فجایع پاریس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«حسین کیانی» در یادداشتی با مردم غمدیده کشور فرانسه و شهر پاریس و بازماندگان قربانیان فاجعه تروریستی پاریس، ابراز همدردی کرد.

متن یادداشت این هنرمند که نسخه‌ای از آن در اختیار ایسنا هم قرار گرفته، به شرح زیر است:

«تئاتر هنر دوست داشتن انسان‌هاست، هنر ایجاد گفت‌و‌گو میان انسان‌هاست، گفت‌و‌گویی ورای مرزهای جغرافیایی و زبان و نژادی که هدف غایی خود را در همدلی میان انسان‌ها و ایجاد زیستی انسان‌مدارانه می‌جوید. چرا که غیر انسان نمی‌تواند عامل خوشبختی و بدبختی انسان باشد، انسان است که هم می‌تواند گرگ انسان باشد و هم شبان او.

فاجعه‌ای که تروریست‌های ضد انسان و خدا و دین، در چند نقطه پاریس و سالن تئاتر باتاکلان به وجود آوردند، قلب هر انسان با احساس از جمله هنرمندان تئاتر که می‌باید حساس‌ترین باشند را به درد آورد، تالاری که در آن با موسیقی و تئاتر، نوا و نغمه زندگی در طنین بود، بامداد گذشته با ورود نامردان سیاه پوش ابلیس پرست، در خون نشست و نفیر و صفیر انسانیت به صدای گلوله و ناله در هم آمیخت. زخمی بر تن شهر خاطره‌انگیز دنیا و کشوره خاطره‌انگیز ما نشسته که همدردی و تسلا دادنی بسیار می‌طلبد تا انسان‌کشان ابلیس‌پرست خیال نکنند انسانیت انسان به خروش مرگ گلوله‌هاشان از بالیدن خواهد ایستاد.

اینجانب به نوبه و نمایندگی خود با مردم غمدیده کشور فرانسه و شهر پاریس و بازماندگان قربانیان آن سالن تئاتر ابراز همدردی فراوان می‌کنم و به ایشان تسلیتی تسلی بخش ابراز می‌دارم.

جا دارد مراکز خصوصی و دولتی تئاتر کشور ما نیز از جمله خانه تئاتر، مرکز هنرهای نمایشی معاونت هنری و مجموعه ایرانشهر و سایرین، از این همدردی و تسلی بخشی دریغ نورزند. »

حسین کیانی نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر در کارنامه هنری خود اجرای نمایش‌هایی چون «در شوره‌زار»،«مضحکه شبیه قتل»،«همسایه آقا»،«تکیه ملت» ،«بیداری‌خانه نسوان»،«مشروطه بانو»،«رژیسورها نمی‌میرند» و ... را دارد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: فاجعه ، تروریست ، هنر ، تئاتر
نظرات بینندگان